Bij Kees en Nel

2 juni 2022 - Fort Fraser, Canada

Dinsdag zijn we doorgereden naar Kees en Nel of zoals we inmiddels weten hoe we het uit moeten spreken "Kweenel"! Het was weer een flinke rit van zo'n 343 km. Onderweg hebben we genoten van het mooie landschap, maar verder eigenlijk geen stops gehad om iets te bezichtigen. Het enige wat we wilden zien, bleken we al lang voorbij te zijn haha, stond niet helemaal goed aangegeven. Dus alleen tussendoor enkele keren gestopt om wat te eten (lekker broodje bij de Subway) en drinken en natuurlijk de nodige sanitaire stops! Rond 16.00/16.30u arriveren we bij onze camping "Ten Mile Lake Provincial Park, Lakeside campground". Een camping aan een meer met allemaal aparte plekken in de bossen, erg mooi! We hebben hier geen elektriciteit maar dat hebben we ook niet nodig met ons grote bakbeest, aangezien we volledig zelfvoorzienend zijn. Na het eten maken we een korte wandeling naar het meer en we drinken en buurten gezellig in de camper. We liggen vaak op tijd in onze bedjes want we zijn bekaf 's avonds van alle indrukken en de vele kilometers die we maken. Door die vele kilometers hebben we ook al een aantal keren moeten tanken natuurlijk. Dat zijn flink wat litertjes benzine die erin gaan en wij maar proberen te betalen met die tankpas van VDA, maar wat blijkt?? Die werkt gewoon niet in Canada! Misschien toch nog eens even over hebben als we terug zijn in NL😉

Vandaag, woensdag, zijn we vanuit Quesnell naar Barkerville gereden, zo'n 90 km verderop. Dit is een oud goudzoekersdorpje wat in originele staat wordt gehouden. Onderweg hebben we super veel geluk, we zien enkele beren, een aantal mooie grote elanden en herten! Prachtig! We kunnen hier wel uren naar blijven staan kijken langs de weg, veilig in onze camper natuurlijk! Vooral de beren blijven heel rustig staan of lopen een stukje bij de camper, zo bijzonder dit stukje wildlife zo dichtbij, we kunnen er geen genoeg van krijgen! Helaas zien we ook een gewonde beer die met zijn achterpoten sleept, waarschijnlijk is hij aangereden... Zo zielig om te zien, hier kunnen we niet zo goed tegen!

Maar goed terug naar Barkerville, we lopen rond tussen de oude gebouwen zoals winkeltjes, restaurantjes, saloon, enz. Normaal is er vanalles te doen qua uitleg en zo maar zo te zien zijn ze nog alles klaar aan t maken voor het seizoen. Er wordt hard gewerkt om alles netjes te maken, er liggen o.a. nog grote hopen sneeuw wat weg moet en sommige dingen moeten nog op hun plek gezet worden, maar toch kei leuk om te zien! Vanaf Barkerville moeten we dezelfde weg terugrijden naar Quesnell en weer hebben we het geluk een beer te zien en enkele herten en een eland. Vanuit Quesnell vervolgen we onze lange tocht van vandaag naar Fort Fraser. In totaal hebben we vandaag zo'n 440 km gereden! Halverwege even lekker lunchen bij de McDonald's 🍔🍟 en weer door! Om 16.30u arriveren we dan op onze camping "Beaumont Provincial Park". Wederom een rustig plekje in de bossen van een nationaal park, waar we geen elektriciteit hebben, maar dit ook niet nodig zullen hebben, aangezien het hier vanavond vroeg donker zal zijn! Welterusten vanuit ons en voor jullie een goedemorgen!😁

1. Annie:
    2 juni 2022
    Wat een geweldige reis maken jullie👌. En Jolanda ,petje af voor jou om met dat “bakbeest” rond te rijden . 👏
  2. Germa:
    2 juni 2022
    Jullie kijken je ogen uit!!! Super
  3. Lonneke van Houten:
    3 juni 2022
    Ohhhh, zielig die beer!!!!!