Vancouver

14 juni 2022 - Vancouver, Canada

Zondag hadden we om 9.00u de ferrie van Vancouver Island naar Vancouver. Een tochtje van 1.5 uur dus dat viel mee. Het inchecken gaat erg snel, we nemen plaats op de boot en voordat we het in de gaten hebben, kunnen we alweer naar het parkeerdek en wij mogen met onze camper als 1 van de eersten van de ferrie af, dus ook dat is erg fijn. We hebben nog zo'n 25 minuten te rijden naar Fraserway en net voordat we daar arriveren tanken we nog maar een beetje bij want de camper moet met volle tank ingeleverd worden. Als we het terrein oprijden staat de teller op 3707 km! Dat is dus 3707 km in 19 dagen dat we de camper gehad hebben! We hebben even nagekeken wat we aan benzine verbruikt hebben en dat is 795 liter! Dat is in euro's ruim 1200 euro! Maar goed dat zijn liters benzine en euro's die goed besteed zijn, want dat heeft ons naar hele mooie bestemmingen gebracht en ons de mooiste dingen laten zien. En dat bedrag? Ach als je het heel snel zegt, valt het best mee🙈😉

Maar goed de camper is dus ingeleverd en de shuttlebus van Fraserway brengt ons even later naar ons hotel "Best Western Plus Sands". Als we daar rond 13.00u aankomen, blijkt onze kamer al klaar te zijn. Héél fijn want eigenlijk is het pas inchecken vanaf 16.00u. We hebben een mooie kamer op de 1e verdieping. We eten ons die ochtend nog zorgvuldig gesmeerde lunchpakket op en besluiten dan naar Stanley Park te lopen, wat niet ver van ons hotel ligt. We komen eerst langs Morton Park waar 14 lachende beelden staan. Erg leuk en natuurlijk moeten we even poseren! We willen de Seawall zien (uitzichtpunt) en naar de totempalen in Stanley park. Dit is uiteindelijk toch best een stuk lopen, het is mooi om te zien, maar we zijn ook blij als we weer bij het hotel zijn. Gaar als we zijn, doen we alle 3 een dutje haha, lekker hoor! Hierna gaan we op zoek naar een eettentje en komen uit bij Thio's, een Griek, waar we heerlijk gegeten hebben.

Voor vandaag (maandag) hadden we kaartjes gekocht voor de "Hop on, Hop off bus" of zoals ons mam zegt de "Hop Hop bus"😂. We ontbijten eerst bij Starbucks, op de hoek bij ons hotel en ons mam loopt als een echte Canadese/ Amerikaanse met haar "coffee to go" over straat! We starten de rit bij stop nummer 4, die ligt het dichtste bij ons hotel en rijden dan eerst een stukje door Stanley Park. Hier zijn we gisteren al geweest, dus vandaar dat we in de bus blijven zitten. In het centrum stappen we uit, maar er is op dat punt eigenlijk weinig te zien dus we lopen het kleine stukje naar de volgende bushalte en stappen daar weer op en gaan door naar Granville Island. Hier zijn wat winkeltjes en een mooie haven met uitzicht op de Burrard Bridge, een brug waar we zojuist overheen zijn gereden. We gaan weer terug de bus in en rijden enkele stops voorbij; we wilden er eigenlijk bij Chinatown uit maar de chauffeur geeft aan dat daar vlakbij de buurt wat minder is en niet fijn om rond te lopen i.v.m. de daklozen en drugsverslaafden. We blijven dus maar zitten en zijn daar even later blij mee als we mensen op straat zien gebruiken/ spuiten.

We rijden door naar Gastown en gaan hier weer de bus uit. Dit is een leuk gebied met veel souvenirwinkeltjes en leuke restaurantjes. We wilden nog wat souveniertjes kopen als aandenken aan deze prachtige reis, dus hier kunnen we los! Ook komen we langs de "Gastown steamclock", een klok die elk kwartier op stoom fluit en zo de tijd verteld. We lunchen bij Subway en na nog een paar winkeltjes gaan we de bus weer in. We hebben de hele route zo ongeveer gehad en het laatste stukje lopen we. Schuin tegenover ons hotel kun je het strand op en aangezien het heerlijk weer is, genieten we nog een tijdje van het zonnetje op een bankje bij het strand! 's Avonds eten we weer in hetzelfde eettentje als waar we gisteren waren, aangezien het eten daar super lekker was. Daarna is het alweer spullen inpakken en zullen we zometeen maar op tijd gaan slapen, want vannacht om 4.45u komt de taxi ons ophalen om naar het vliegveld te brengen. We vliegen om 8.45u, op naar het laatste gedeelte van deze reis!

1. Susanne:
    14 juni 2022
    Wat een Super Leuke vakantie hebben jullie weer gehad! Het was fijn weer mee te mogen lezen. Een herinnering voor het leven. Heerlijk van nagenieten! Groetjes Susanne X
  2. Louisa:
    14 juni 2022
    Genieten juliie maar lekker na van dit avontuur en op naar het laaste geniet avontuur. Goede reis. Grtjes Louisa
  3. Lonneke van Houten:
    14 juni 2022
    Superfijne trip, geniet nog!
  4. Anita:
    14 juni 2022
    Op naar New York, het laatste gedeelte van weer een onvergetelijke reis. Goeie vlucht en geniet nog volop. X
  5. Annie:
    14 juni 2022
    Wat was(is) het weer super en leuk om te lezen. Goede vlucht🛫
  6. Linds:
    14 juni 2022
    Wat gaat het toch snel! Geniet er nog van