Hazelton en Prince Rupert

4 juni 2022 - Prince Rupert, Canada

Hallo hier zijn we weer even vanuit Canada, een keertje met een korter blog haha! Tenminste dat denken we nu...

Donderdag zijn we vanuit Fort Fraser naar Hazelton gereden, dit was weer ruim 300 km rijden en onderweg weinig te zien, behalve natuurlijk een prachtig landschap! We rijden een beetje door New Hazelton, South Hazelton en Old Hazelton, allemaal kleine dorpjes bij elkaar. We rijden enkele keren over de "Hagwilget Canyon Bridge", een brug die op 80 mt hoogte boven de rivier loopt en erg smal is, een aparte ervaring. Onze camping is K'san Campground. Een hele nette verzorgde camping en er staan wasmachines, dus we besluiten ons beddengoed eens lekker te gaan wassen. Het is heerlijk weer dus wij genieten eens lekker van het zonnetje bij onze camper!

Vandaag zijn we doorgereden naar Prince Rupert. De afgelopen dagen was veel rijden, maar met een doel! We moesten naar Prince Rupert want vanuit hier vertrekken we zaterdag met de ferrie en gaan we de Inside Passage doen. Een ferrietocht van ongeveer 16 uur lang (7.30 tot 23.30u). Deze zeestraat gaan van Alaska tot Washington en wij doen dus het stukje langs Canada en gaan zo naar Vancouver Island. De volgende keer horen jullie dus over ons ferrie avontuur, wij gaan lekker op tijd slapen aangezien we ons rond 5.00u al moeten melden bij de terminal!