New York- het vervolg

18 juni 2022 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag wezen ontbijten bij Majestic. Het blijft een apart iets dat die New Yorkers allemaal buiten de deur ontbijten, wij kunnen ons hier weinig bij voorstellen dat je dat altijd doet. Er is al veel vet eten te krijgen 's morgens vroeg, maar gelukkig ook gewoon iets van een bagel of een croissantje ipv ei, spek en noem het maar op. Maar zelfs bij een redelijk gezond uitziende bagel wordt er door de New Yorkers 's morgens al tomatenketchup bij gevraagd. Tja smaken verschillen zullen we maar zeggen!😉

Na ons ontbijtje lopen we naar "the Top of the Rock". Het uitzichtpunt op "Rockefeller Centre". We gaan met de lift naar de 67e verdieping en dan met de roltrap omhoog naar de 68e verdieping. Daar aangekomen staan we meteen buiten. Oeps dat hadden we even niet door, dus ons mam staat nu ook op het observatiedek! Maar tegen de muur staan bankjes, dus ze neemt veilig plaats en hoeft niet naar beneden te kijken en kan toch iets zien van het uitzicht. Wij gaan wel rondkijken maar het uitzicht valt ons in 1e instantie nog een beetje tegen. Maar goed we kunnen nog naar verdieping 69 met een gewone trap en aangekomen op het hoogste punt is het uitzicht wel super mooi! We zien o.a. Central Park liggen en hebben een heel mooi uitzicht op het Empire State Building. Na weer de nodige foto's gemaakt te hebben, halen we ons mam ook maar weer even op die nog netjes op het bankje zit, lekker aan het genieten van het zonnetje die door komt. Vandaag was het 31 graden!  Hierna zijn we naar het bekende plein voor Rockefeller Centre gelopen. Dit is het plein waar met kerst altijd die mega grote kerstboom staat, o.a. ook bekend uit de film "Home Alone 2". Hier hebben we even lekker wat zitten drinken, heerlijk genieten in de zon! Op een paar minuten loopafstand ligt de "St. Patrick's Cathedral", een mooie, hele grote kerk die we bezoeken. We zitten aan 5th Avenue, een grote bekende winkelstraat, dus ook even wat winkels bekijken. We gaan naar de Puma en de Nike shop, maar hebben niks gekocht! Ja dat bericht kan op zich best in de krant, wij geen sneakers gekocht haha... We lopen langs het "Chrysler Building" en zo door naar "Grand Central Station". Dat is nog eens een station zeg, zo groot en erg mooi van binnen. We pakken hier de metro naar "Central Park" en stappen uit bij het "Plaza Hotel", ook bekend uit Home Alone 2! We halen wat broodjes en gaan lunchen in Central Park, het is inmiddels echt heet, dus in de zon is het bijna niet uit te houden. Na onze lunch maken we nog een kleine wandeling door een gedeelte van het park en lopen dan richting ons hotel om even te chillen. Na een uurtje gaan we opfrissen en omkleden en gaan we nog op souvenierjacht, want we willen natuurlijk ook een aandenken aan New York hebben!

We hadden voor restaurants de tip gekregen om bij Carmine's te gaan eten, een Italiaan. Maar dit restaurant is zo populair dat het dagen van te voren al helemaal volgeboekt is. Soms heb je geluk dat ze je er nog tussen kunnen schuiven, maar meestal niet. Wij waren redelijk vroeg, dus we dachten laten we het proberen en wat denk je? Ze hadden plek!! We waren zo verbaasd hierover dat de gastvrouw om ons moest lachen. Onze serveerster verteld ons dat de gerechten op een grote schaal geserveerd worden, dus het advies was om een paar gerechten te bestellen en dat samen te delen. We hebben gekozen voor de spaghetti & meatballs en op haar advies de Penne alla Vodka (met kip). Nou daar kwamen me toch een paar schalen op tafel, het leek wel eten voor 6 personen ipv voor 3! Maar wat was het lekker! Bij elke tafel blijft standaard eten over omdat het zoveel is, dus je krijgt standaard de vraag of je het mee wil nemen en dat doen we. We hebben nog 2 schalen spaghetti en 1 schaal penne. We shoppen nog wat op de weg terug naar ons hotel en denken een goede daad te verrichten door een schaal spaghetti aan een zwerver te geven besluiten we. De 1e zwerver waar Jolanda het aan vraagt, vraagt wat het is en toen Jolanda zei spaghetti, toen hoefde ze het niet!! Nou ja zeg haha... We doen nog een poging bij een volgende zwerver en die neemt het gelukkig wel heel dankbaar aan!

Vanavond hebben we dan toch maar onze koffers en tassen weer ingepakt want aan al het goede komt een eind en morgen (zaterdag) vliegen we dan toch echt weer naar NL! We hebben morgen nog een half dagje hier in New York, maar moeten 's middags al op tijd richting het vliegveld waar we om 17.35u plaatselijke tijd vliegen. Ons besluit ligt vast na onze metro avonturen, wij gaan lekker met de taxi naar Newark Airport! Geen gedoe met al die bagage in de metro haha, dat zien we niet zitten.

Tot snel in ons laatste blog en/ of live weer in NL!!

1. Bianca:
    18 juni 2022
    wat een gave foto's weer nu al benieuwd naar dat mega fotoboek wat er gaat komen.. en jullie geen sneakers gekocht da ken echt niet hahahahahahhaa
  2. Linds:
    18 juni 2022
    Het is voorbij gevlogen, maar jullie zijn weer hele mooie ervaringen en herinneringen rijker. Goeie vlucht en tot snel!
  3. Marielle Van de Ven:
    18 juni 2022
    Wat een toffe reis hebben jullie gehad! Geniet nog van de laatste uurtjes en een goeie terugreis ✈️
  4. Jan Snijders:
    18 juni 2022
    Deze reis moet een hele ervaring zijn geweest. Goede reis morgen en wel thuis.
  5. Suzan:
    18 juni 2022
    Wat een supergave verhalen en fantastische foto’s van zowel Canada als New York. Zo leuk om te lezen allemaal. Wat schrijven jullie dat goed, het is alsof je over jullie schouder mee kijkt. Virgil’s en Carmine’s zijn heerlijk om te eten hè 😉. Nog een kleine tip. Mochten jullie nog niet genoeg hebben van de typische Amerikaanse ontbijtjes is Junior’s Times square nog een laatste tip. Geniet er nog van en hele goede vluchten terug!! Groetjes vanuit een, op dit moment tropisch, Limburg 😎
  6. Corina:
    19 juni 2022
    Oh zit het er nu al weer op! Hopelijk een goede vlucht gehad. En nu nog ff bij komen en relaxen. Wij hebben ook genoten.