Campbell River en Tofino/ Ucluelet

10 juni 2022 - Pacific Rim National Park Reserve, Canada

Zooo daar zijn we weer, na een paar dagen radiostilte haha! Afgelopen maandag zijn we vanuit Telegraph Cove naar Campbell River gereden. Dit was een rit van ruim 200 km. In Campbell River wilden we eigenlijk een grizzlyberen tour boeken, maar helaas doen ze dat hier pas vanaf augustus omdat er dan veel zalm in de rivieren zit waar de beren op afkomen. We zijn eigenlijk ook wel een beetje gaar en besluiten daarom maar gewoon naar onze camping te gaan "Quinsam Campground" in het "Elk Falls Provincial Park". Een lekker relax middagje en avond is ook weleens lekker na al dat rijden en al onze avonturen, dus dat wordt het dan ook! 's Avonds maken we Chicken Tonight. Ons mam wil een keer vroeg gaan slapen, dus we maken haar bed op, maar wij zijn dan wel ons zitje kwijt. Een goed excuus om met z'n 2en op mijn bed te ploffen met cola en een zak chips en onze ereaders!

De volgende ochtend rijden we na ons ontbijt een paar kilometer verderop naar de "Elk Falls". Een mooie waterval van 25 mt hoog. Weer super mooi om te zien, wat een uitzicht! Er zijn meerdere uitzichtpunten zodat je de waterval vanaf meerdere kanten goed kunt bekijken. Ook is er een hangbrug, de "Suspension Bridge". Deze brug is 60 mt lang en hangt zo'n 64 mt boven de Campbell river. Hier willen wij wel even overheen lopen natuurlijk, terwijl ons mam op veilige afstand blijft staan kijken met vaste grond onder haar voeten. Het is een mooi wiebelbrugje haha, maar wauw wat een uitzicht! Zo mooi dat je wel moet blijven staan midden op de brug, zo hoog boven de rivier en alleen maar staat te genieten! En foto's maken, vergeet vooral het foto's maken niet haha... Hier kunnen we maar niet mee ophouden!

Na de waterval rijden we door naar het centrum van Campbell River, waar we de camper kunnen parkeren en over de "Discovery Pier" lopen. Ook erg mooi; we kijken uit over zee, met de mooie (deels besneeuwde) bergtoppen op de achtergrond. Een stel spreekt ons aan of we de walvissen gezien hebben slechts een paar minuten geleden? Maar helaas, dat hebben we gemist. Het stel komt uit Vancouver en als ze horen dat wij daar ook nog naar toe gaan, geven ze meteen allerlei tips, kei lief!! Alle mensen hier zijn eigenlijk wel zo lief en behulpzaam, een geweldige mentaliteit, was dat bij ons in NL ook maar zo! De man verteld dat hij van oorsprong Amerikaans is en in zijn jonge jaren in een koor zong. Eén van de leden had connecties in NL en in 1979 mochten ze voor destijds koningin Juliana optreden in haar zomerhuis. Hij was erg trots dat hij haar hand geschud had. Leuk toch zulke verhalen! Maar goed na het gezellige kletsen, gaan we in een park aan het water zitten picknicken; lekker eigen gesmeerde boterhammen. Het was heerlijk zonnig dus lekker korte broeken weer! Heerlijk! Verder maken we nog een wandeling en genieten van de mooie omgeving. Eind van de middag zijn we weer terug op de camping en maken we de bbq aan en een klein kampvuur, dit is pas echt kamperen!

Woensdag zijn we van Campbell River doorgereden naar Tofino, waar we eind van de middag aankwamen. Weer een tocht van zo'n 245 km. Onderweg maken we een tussenstop bij "Seal Bay Nature Park". Na een korte wandeling door het bos zou je hier zeehonden en zeeleeuwen kunnen zien, maar ze waren helaas niet thuis. De wandeling door het bos was echter prachtig! Een mooi pad met een houten trap, redelijk steil, naar beneden en dan beneden uitkomen op het strand. Net een paradijsje!  Via Fanny Bay rijden we door naar de "Horne Lake Caves". Maar we komen er op het laatst achter dat de laatste 11 km een kiezelweg is. Niet fijn rijden met zo'n grote camper en ook niet helemaal de bedoeling volgens de verhuurder, dus dat doen we toch maar niet. Zo goed als alles in het begin in Banff en Jasper staat aangegeven, zo slecht staat hier alles aangegeven dus het blijft goed opletten! In Port Alberni doen we nog even boodschappen en tanken we ons bakbeest maar weer eens vol, want die blijft maar slurpen! Vanuit Port Alberni rijden we de Pacific Rim Highway op, deze weg staat bekend als 1 van de mooiste wegen van Canada en mooi is het zeker! We hebben wat oponthoud door wegwerkzaamheden, maar dat wisten we van te voren. Er is 1 weghelft afgesloten en de vangrails ontbreken dus op sommige stukken kijk je lekker de diepte in! Maar ook dit overleven we en we belanden bij het Visitors Centre tussen Tofino en Ucluelet. Dat laatste is trouwens weer eens zo'n plaats die niet uit te spreken is, dus maken wij er Kukeleku van, veel makkelijker en ze snappen hier gewoon wat we bedoelen!😂  We krijgen wat informatie over de "bearwatching tours" maar we komen erachter dat veel al vol zit. Alleen de open speedboten (Zodiacs) zijn nog beschikbaar maar aangezien er erg slecht weer is voorspeld, lijkt ons dat geen goed plan. We rijden door naar onze camping "Green point Campground". Een mooie plek midden in het Pacific Rim National Park, tussen Tofino en Ucluelet in. Na enkele dagen zonder faciliteiten en elektriciteit hebben we dit nu wel weer en alles ziet er tiptop in orde uit. Nadat we een pasta hebben gemaakt, mailen we nog met een bedrijf die zegt dat ze nog plek hebben voor de berentocht donderdagmiddag.

Helaas horen we op donderdagochtend dat de plekken al vergeven zijn! Wat een tegenvaller want verder zit alles vol of ze gaan niet ivm het slechte weer horen we later. We rijden naar Ucluelet en bezoeken de vuurtoren, maar aangezien we van ellende wegwaaien en weg regenen, snel weer terug naar de camper! Dan maar door naar Tofino, maar waar we dachten dat hier veel winkeltjes zouden zijn, viel dat tegen. We rijden een rondje centrum, halen lekkere broodjes en rijden dan maar terug naar onze camping. Wat een regen! We gaan even dumpen. Ja dat is iets waar we deze keer nog niks over verteld hebben, maar dat moet natuurlijk ook regelmatig gebeuren; de tanks met schoon water bijvullen en de afvaltanks legen! Deze keer geen "zeikbak" (zie blog NZ) die we moeten legen, maar we hebben een "zeikslang". Heel bijzonder kunnen we je wel vertellen! De verdere details zullen we jullie besparen haha😉.

Morgen rijden we in de richting van Victoria, nog maar een paar nachtjes in onze camper! Wat gaat het snel opeens! Maar we leven bij de dag en gaan nog voor enkele mooie avonturen!

Groetjes van ons!

1. Marielle Van de Ven:
    10 juni 2022
    Geniet nog van die laatste paar dagen! Wat een toffe reis hebben jullie 🤩 Groetjes Marielle en Robert
  2. Ireen:
    Volop genieten

Heb nog een fijne tijd samen in het mooie Canada
  3. Anita:
    10 juni 2022
    Blijft geweldig om steeds die mooie verhalen te lezen en foto's te zien!! Blijf genieten!! Maak van elke dag iets moois....... X