Banff

27 mei 2022 - Banff, Canada

Woensdagochtend rond 9u werden we opgehaald in ons hotel in Calgary door de shuttleservice van Fraserway RV. Ideaal! Beetje medelijden hadden we wel met de chauffeur, die goede man vertilde zich bijna aan onze bagage🙈

Rond 10u waren we bij het verhuurkantoor en na de nodige uitleg konden we vertrekken. Eerst even boodschappen doen, we zijn echt maar met z'n 3en maar we hebben flink ingeslagen! Ruim 400 dollar aan boodschappen, wow! De korting vanuit Fraserway was dan ook erg fijn haha! We lunchen even in onze camper en gaan dan op pad, richting Banff, waar onze 1e camping is, ongeveer 150 km rijden. Hier arriveren we rond 16.30u. Het is een camping met grote kampeerplekken, maar dat moet ook wel als je die grote campers hier allemaal ziet! Veel campers die uitschuifbaar zijn en toch wel een metertje of 10 lang zijn. Die van ons is ruim 7.50 mt lang, dus dat is ook groter als de camper die we in Nieuw Zeeland hadden. Ook is hij iets breder en hoger. Wel even wennen voor Jolanda de 1e dag met rijden, wat een groot bakbeest haha! Maar het is een super fijne camper, we hebben veel ruimte en ook de opbergruimte is erg groot.

We maken een wandeling over onze camping en zien in de verte een groep elanden staan. Ondanks dat ze zo ver weg staan, toch super gaaf om te zien!

We koken makkelijk deze avond, een broodje hamburger met een salade erbij en als we net zitten te eten, zien we gewoon een groep elanden voorbij onze camper lopen! Hoe gaaf is dat!  Dus snel camera en telefoon mee naar buiten en op gepaste afstand maken we foto's. Wauw die hebben we alvast binnen!

We zijn moe van de 1e indrukken en natuurlijk nog van het reizen en gaan op tijd naar bed. Donderdagochtend zijn we alle 3 weer vroeg wakker en de 1e staat iets na 6u al onder de douche. En die 1e dat was ik (Francis), degene die mij goed kennen vallen nu waarschijnlijk van hun stoel van verbazing of van het lachen want dit is echt niks voor mij haha! Maar we beginnen de dag vroeg en fris en fruitig en na het ontbijt zitten we rond 8.15u al in de camper. Onze 1e stop is Bow River met een waterval en vervolgens rijden we door naar de Banff gondola en gaan we omhoog Sulphur Mountain op, 2451 mt hoog! Ons mam drinkt binnen lekker een warme cappuccino en wij gaan wandelend naar de top. Wauw wat een gave uitzichten hebben we daar gezien! We hadden het geluk dat de zon scheen, dat maakt het uitzicht natuurlijk altijd net ff wat mooier.  Het weer was heerlijk vandaag; soms wat winderig, maar een graad of 16 en zon maakt veel goed. Ons mam vond de gondola meevallen, dus die heeft zelfs onderweg ook een beetje van het uitzicht kunnen genieten.

Na de gondola rijden we door naar Lake Minnewanka, vervolgens Two Jack Lake waar we lekker in het zonnetje aan de rand van het meer hebben zitten lunchen. Als laatste meer stond het Johnson Lake op het programma. De meren varieerden van turquoise blauw naar blauwgroen, erg mooi om te zien!

In de middag rijden we door naar Banff waar we nog even door het gezellige stadje lopen en een terrasje pikken. Living the goodlife zo voelt het wel, het was een heerlijke dag! En dit blog hebben we nu bij onze camper in het zonnetje zitten schrijven, met op zo'n 20 mt afstand een groepje elanden die heerlijk rustig liggen te kijken. Wie kijkt er nou naar wie?? Het maakt ook niet uit want dit is optimaal genieten met een hoofdletter G!

Morgen rijden we door naar Jasper, waar we ook weer 2 nachten zullen verblijven!

Groetjes van ons!

1. Femke:
    Gave foto’s!😘
  2. Bianca:
    27 mei 2022
    wauw!!!! dat is al een goed begin van jullie trip.. geniet ervan
  3. Marielle:
    27 mei 2022
    Een heel goed begin van jullie trip!! Zo mooi daar! Genieten!
  4. Ilse:
    27 mei 2022
    Wat een mooi begin van jullie reis!
    Geniet ervan.
  5. Corrie van der Steldt:
    Ziet er prachtig uit!
  6. Monique:
    27 mei 2022
    Nou 3DS jullie zien weer een mooi stukje van onze aarde! Echt super daar!
    Ook erg leuk om jullie op deze manier te volgen en zo ook een klein beetje met jullie mee mogen reizen ;-)
  7. Germa:
    28 mei 2022
    Nu al n geweldige reis!! Wat mooi! En stoer om zo te toeren met die mega Camper!