Milford Sound

31 januari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Gisteravond regende het hier en jullie raden het vast al, onze camper lekt nog steeds!! We balen als een stekker!! We maken het provisorisch dicht met een vuilniszak, een theedoek en tape en we verbouwen mijn bed wat, zodat het niet weer opnieuw nat wordt. We seinen Marieke in en die beloofd erachteraan te gaan!

Vandaag werden we al om 7.30u opgehaald op onze camping om naar Milford Sound te gaan. Voordat we gaan zien we nog een appje van Marieke dat er contact is geweest met duty office en dat die Britz hebben gebeld en gesommeerd het op te lossen en dat ze contact met ons op gaan nemen...

Wij worden zoals afgesproken opgehaald met een klein busje en rijden naar Milford Sound, zo'n 120 km verderop... Ondanks onze bandjes, voelen Jolanda en ik ons beide niet op en top, dus toch maar een reispilletje voordat het mis gaat... Al snel slaap ik haha, hele fijne bijwerking van die pilletjes! Bij de boot aangekomen voelen we ons gelukkig weer goed. We hebben een mooie boot en rond 10.30u varen we al, zo de fjorden van Milford Sound in. Jammer dat het erg bewolkt was, want anders vast het uitzicht vast nog mooier geweest. Maar wat bijzonder om zo tussen die fjorden te varen en al die watervallen te zien, van hele kleintjes tot hele grote, indrukwekkende watervallen, waar we zelfs bijna onder door varen... Ook zien we op een grote rots nog een groep zeehonden liggen! Het gevoel wat je krijgt als je hier vaart, is gewoon niet uit te leggen, hopelijk snappen jullie het een beetje als jullie de foto's zien!

Rond 13u zijn we terug en rijden we met de bus weer richting Te Anau. Pilletje erbij en gelukkig geen last van reisziekte. We stoppen weer regelmatig bij mooie uitkijkpunten en ik slaap elke keer van de ene stop naar de andere stop... Dat zijn goeie pillekes haha!😉

Als we later op de middag terug zijn op de camping, bellen we maar weer eens naar Britz en weer willen ze ons afschepen met een reparatie... We zijn er echt klaar mee en ik eis dat er morgen een nieuwe camper wordt gebracht! Tjaaa daarover moet weer overlegt worden, dus of we over 1,5 uur terug kunnen bellen? Tuurlijk joh... Zo gezegt, zo gedaan en we krijgen de toezegging dat er morgen een camper gebracht wordt naar onze camping in Te Anau... Hoppa, eindelijk schot in de zaak! Als ik vraag hoe laat, krijgen we heel verrassend te horen dat we daar morgenvroeg, jullie raden het al, even over terug moeten bellen!! Wordt vervolgd!!

1. Ilse:
    31 januari 2020
    De foto’s zijn al prachtig in het echt zal het er nog mooier uit gezien hebben!!
  2. Germa:
    31 januari 2020
    Wat n mooie natuur. Dat ruwe water geeft toch wel mooie foto's !!
    Succes met de camper!
  3. Anita:
    31 januari 2020
    Alles wat jullie zien en beleven is zo geweldig!!
  4. Tiny van lankvelt:
    31 januari 2020
    Geweldige ervaring prachtige foto's. Mooie reis verhalen 🌎vanuit de andere kant van de aardbol 😀
  5. Hanny Helmes:
    31 januari 2020
    Wat vervelend dat die camper niet helemaal is zoals die hoort te zijn. Ben benieuwd of alles nu op gelost wordt met een anderen.
    Maar wat ik op de foto's zie maakt alle ellende weer dubbel en dwars goed.