Van Nieuw Zeeland naar Singapore

14 februari 2020 - Singapore, Singapore

Vanmorgen ging de wekker al vroeg en zagen we helaas meteen dat we op dat moment al bijna 4 uur vertraging zouden hebben... Inchecktijd was hetzelfde gebleven, dus stonden wij om 8u bij Britz om de camper in te leveren. We hebben 5276 km in totaal gereden! Wauw!

We zaten om 8.15u in de shuttlebus naar het vliegveld. Op het vliegveld konden we al meteen inchecken en werd ons inderdaad ook verteld dat we ipv om 11.10u pas om 15u zouden vliegen. Vanwege het ongemak waardebonnen gekregen twv NZD 60,- om wat te eten en te drinken. En ja dan begint het lange wachten! Nadat we vroeg geluncht hebben, alvast door de douane check gegaan en daar hebben we nog tijdje in relaxstoelen gezeten/ gehangen en ging de tijd toch redelijk snel voorbij. Helaas werd er vervolgens omgeroepen dat er een technisch probleem was met ons vliegtuig en dat we nog meer vertraging zouden hebben, maar hoeveel dat was nog niet bekend... Dat wil je toch echt niet horen op dat moment! Uiteindelijk zijn we om 15.40u vertrokken... Hoppa gas erop en onderweg naar Singapore! Ons vliegtuig zit nog niet half vol, dus na de start mag iedereen een plek zoeken waar die wil, wij hebben met z'n 3en 6 stoelen! En de voetsteunen kunnen ook nog eens helemaal omhoog, zodat je zo ongeveer een bed hebt... Goed vliegen met Air New Zealand!

In Singapore zijn ze erg voorzichtig ivm het Coronavirus; er staan temperatuurmeters in de ontvangsthallen en als je de afgelopen 14 dagen in China bent geweest, kom je Singapore niet eens in! Wij kunnen snel door Immigrations en hebben daarna meteens onze koffers. In de ontvangsthal staat onze chauffeur al op ons te wachten en brengt ons netjes naar ons hotel, het Concorde Hotel in het centrum van Singapore. Hier worden we netjes ontvangen, maar ook hier zijn ze voorzichtig ivm het Coronavirus. We moeten een formulier invullen of we in China zijn geweest en onze temperatuur wordt op ons voorhoofd gemeten! 36,5- 36,6- 36,7 dus we zijn geslaagd voor de test! Op naar onze kamer en douchen en zometeen lekker slapen! Het is hier nu 23.30u, maar voor ons gevoel midden in de nacht Nieuw Zeelandse tijd... Morgen Singapore verkennen!

1. Lisette:
    14 februari 2020
    Een hele goeie reis naar huis, geniet nog in Singapore.
    Het was leuk om mee te genieten van jullie avonturen!!
  2. Jan Snijders:
    15 februari 2020
    Goede reis verder en geniet nog maar wat van Singapore.