Wanaka naar Te Anau

30 januari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we na het ontbijt naar de lavenderfarm in Wanaka geweest. Naast heel veel lavendel waren er mooi aangelegde tuinen en dieren te zien, zoals mini ezels, shetland pony's, schapen, varkens, alpaca's, kippen en bijen. Leuk om even rond te wandelen!

Hierna zijn we doorgereden naar Queenstown, waar we om 12u een afspraak hadden bij Britz, want onze koelkastdeur zat los en viel er elke keer uit... Niet zo heel handig als dit bijvoorbeeld gebeurt tijdens het rijden; we konden niet meteen stoppen (bergweggetje), dus Jolanda heeft even op de grond voor de koelkast gezeten om erger te voorkomen😂🤔. Bij Britz was het zo gefixt, dachten we... Er was een nieuwe koelkastdeur gemonteerd, maar toen we gingen kijken, bleek deze niet te sluiten aan de onderkant! Tja daar hebben we dus niks aan, dus weer terug naar binnen. Volgens de monteur was het normaal en was dit altijd zo🤔 Nou daar gingen wij natuurlijk niet mee akkoord, dus samen met hem gaan kijken, maar nee hij bleef volhouden dat het volkomen normaal was... Dus de chef erbij en tot onze verbazing vond hij het ook allemaal maar normaal... Die man dacht waarschijnlijk, ach 3 vrouwen, die kunnen we wel wat wijsmaken... Nou helaas deze 3 vrouwen niet!! Uiteindelijk flink boos geworden (volgens ons mam en Jolanda kwam de stoom uit mn oren😂) en ze gingen nogmaals kijken, maar er kon echt niks aan gedaan worden... Nou ondanks dat er niks aan gedaan kon worden, duurde het best lang voor de monteur terug was en wat bleek? Er zat nu een compleet nieuwe koelkast in! Maar zei de monteur, het is nog steeds hetzelfde... Dus wij kijken en het was gewoon goed! Een goede koelkast, waarvan de deur goed sluit, we konden weer verder! Maar met Britz zijn we nog niet klaar😉

In Queenstown wat gegeten en boodschappen gedaan en toen maar doorgereden naar Te Anau. Het weer werd wat slechter, steeds meer regen onderweg. Dus fijn dat we tegen 17.30u op de camping zijn, Top 10 camping Te Anau. Goh zeiden we zullen we eens kijken of het niet lekt achter in de camper? En ja hoor het lekte nog steeds, weer het bed nat! Dus maar wéér met Britz gebeld en we moesten vandaag om 9u maar even terugbellen... Zo gezegt, zo gedaan! We kunnen in dezelfde straat als waar onze camping is bij een garage terecht om het te laten maken. Komen we bij de garage aan, weet de garagehouder nog van niks! Jaaaa Britz scoort punten hoor haha... Gelukkig kunnen we een half uurtje later terecht en hopelijk is t nu gemaakt, maar voor de zekerheid halen we stevige tape en tapen we zowel binnen als buiten het raam ook nog dicht haha🙈

Verder lekker wat geshopt vandaag in Te Anau, geluncht bij de Subway en naar "Bird sanctuary Te Anau" geweest... Dit zou een mooi park zijn, maar viel nogal tegen haha, maar we hebben een paar vogels gezien. O.a. de Takahé, een hele zeldzame vogel.  Verder hebben wij vandaag een rustig dagje. Morgen hebben we een mooi dagje gepland staan, we worden dan om 7.30u opgehaald voor een dagtocht naar Milford Sound... We zijn heel benieuwd! Jullie horen snel weer van ons!!

1. Marianne van Laarhoven:
    wauw wat gaaf!!
  2. Anita:
    30 januari 2020
    Gaaf dames!! Balen van gedoe in de camper
  3. Germa:
    30 januari 2020
    Wat prachtig bij de lavendel!! Idd jammer van node trubbles met de camper!!