Onze avonturen gaan verder!

7 januari 2020 - Pukenui, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we vanuit Red Beach doorgereden naar Opononi. Onderweg gestopt bij het Waipoua forrest, hier zijn we gaan kijken bij 1 van de grootste Kauri bomen van Nieuw-Zeeland. Deze boom was 51 mt hoog en de stam had een omtrek van bijna 14 mt. Mega dus!! We hadden een bijna gratis camping op het oog en daar was nog heel veel plek, dus voor 10 NZD hadden we een plekje met een geweldig uitzicht op zee! Het waaide flink, maar toch even lekker wezen wandelen, wat een mooie omgeving! We maken een soepje warm en maken er heerlijke wraps met biefreepjes bij... We zijn best goed bezig vinden wij zelf, met koken haha! En dat op een camping waar verder geen faciliteiten zijn, maar dat maakt met zo'n grote camper niet uit, we hebben alles bij de hand!

Onze camper beweegt flink door de harde wind en daardoor wiebelen we vanzelf in slaap... Super goed geslapen alle 3, we lijken nu gewend te zijn aan de andere tijd haha... Al vragen we ons elke dag af welke dag het eigenlijk is, maar ach voorlopig maakt dat niet veel uit!

Het wakker worden is super met zo'n mooi uitzicht, we blijven dan ook nog even lekker liggen en genieten van het uitzicht op zee... Meer kunnen we ons op dat moment niet wensen!

Na ons ontbijt rijden we richting Pukenui... Ik (Francis) ga vandaag voor het eerst rijden in dat grote bakbeest van ons... Het valt zeker niet tegen en we zijn al een tijd onderweg als de navigatie ons opeens een gravelweg instuurt met heeeeeel veeeeeel scherpe bochtjes en een heeeeele leuke afgrond, en worden zo omhoog gestuurd de bergen in!! Dit kan niet kloppen, maar eigenwijs als we zijn rijden we nog even door, om vervolgens te bedenken dat we misschien toch beter terug kunnen gaan... Jolanda heeft de camper gekeerd en we zijn weer terug naar beneden gereden... Wat een vuurdoop voor mij voor een 1e keer rijden, maar ach we zitten nu dit blog te schrijven, dus we hebben het overleefd!!

Aankomende nacht blijven we in Pukenui en morgen rijden we door naar Cape Reinga, het meest noordelijke puntje van het Noorder eiland... Hier gaan wij ook weer even genieten van een Wi-Fi loos bestaan haha, want dat hebben we daar niet... Back to basic en lekker genieten van al het moois wat we tegenkomen!! Tot snel!!

1. Jan Snijders:
    7 januari 2020
    Dat was wel even zweten, Francis!!
  2. Agnes:
    7 januari 2020
    Prachtige foto's nog veel plezier in het mooie nieuw -zeeland
  3. Corina:
    7 januari 2020
    Snap wel hoe dat moet voelen Francis, gelukkig heb je dan je redder in nood bij. 😉 Het klinkt echt als een lekkere relaxte vakantie.