Longreach en Emerald

3 april 2017 - Emerald, Australië

Van zaterdagmiddag tot maandagochtend hebben we doorgebracht in Longreach. Zondag rijden we na het ontbijt naar het Starlight lookout point. Ongeveer 50 km van Longreach, waarvan zo'n 45 km over een zanderige grindweg gaat... Helemaal door de Bush Bush en the Outback. Onderweg zien we nog een rare vogel, waarvan we de naam nu alweer vergeten zijn, maar die blijkbaar heel zeldzaam is in Australië. Ookal weten we dan niet hoe die heet, we hebben 'm wel gezien en op de foto staan! Bij het uitkijkpunt aangekomen naar boven geklommen voor een mooi uitzicht! Als we terug rijden, komen we langs de "Lilly lagoon" ,een meer vol lelie's volgens de kaart, maar we zien er geen 1! Ach zo blijf je wel bezig toch? Ondanks dat er geen lelie's waren, was het toch weer een mooi stukje natuur!
We rijden weer richting Longreach en komen langs een "cattle farm" , hier is nu niks te doen, maar hier wordt nog ouderwets in vee gehandeld (handje klap). In Longreach gaan we op zoek naar de "Botanical walk". Vooraan eten we onze zelf gesmeerde boterhammen op (ja ja bezuinigingen) en beginnen we aan de "Botanical walk", een wandeling door een parkje waar eigenlijk maar weinig botanisch aan is haha. Aan de overkant van de weg zien we nog wel het museum van Qantas, waar ook een Boeing buiten staan. Ook gaan we nog even langs bij de "Show course" ,ook hier is nu niks te zien, maar hier worden de paardenwedstrijden gehouden.
Als we gaan tanken, horen we dat de rivier bij Rockhampton op overstromen staat... We informeren verder en zoeken het op op internet. Rockhampton, waar we van dinsdag tm donderdag zouden verblijven is indd geen optie en we annuleren het geboekte appartement.
Maandagochtend vertrekken we tegen 8.30u al naar Emerald, een rit van zo'n 400 km. We stoppen halverwege om wat te drinken en te wisselen van bestuurder en komen dan rond 13u aan in Emerald. Nadat we ingecheckt hebben in ons motel, gaan we eerst maar weer even tanken en boodschappen doen. Daarna rijden we door naar Lake Marooba, dit hoorde we van Robert dat dit meer hier vlakbij zou zijn. Nou Robert doe er de volgende keer maar een routebeschrijving bij want we konden het niet vinden! Tja nu kun je iets gaan zeggen van vrouwen op de weg, maar deze vrouwen hebben toch al mooi ruim 2500 km kilometer erop zitten Down under!
Dus geen meer, dan maar het zwembad bij ons appartement! Voor Francien een duur drijfgeval gekocht (3 dollar), wat denk je? Gaat ze het water niet in omdat het te koud is haha! Ach ja dan maar lekker bakken in t zonnetje, ook geen straf!
Na het nodige overleg en zoeken op internet, besluiten we dat we dinsdag door rijden naar Gladstone, richting de kust dus, maar om de overstromingen heen, dat rijd wel zo prettig waarschijnlijk. Hier zullen we 2 nachten gaan verblijven. Morgen dus een flinke rit in t vooruitzicht van iets meer dan 5 uurtjes rijden!
Ondanks dat we al vanalles om hebben moeten gooien qua route, blijven we positief. Veiligheid staat voorop en gelukkig is er genoeg te zien in dit nog steeds prachtige land!

1. Linds:
    4 april 2017
    Heb het hem gezegd..begint ie keihard te lachen Zou het een 1 april grap zijn?
  2. Francis:
    5 april 2017
    Robert lacht toch altijd als er bij ons iets mis gaat haha