Gladstone tot Fraser Island

7 april 2017 - Fraser Island, Australië

Op dinsdagochtend zijn we de reis richting Gladstone maar vroeg begonnen, de kortste route was helaaas geen optie ivm de naweeen van Debby ( de rivier was buiten z'n oevers gegaan dus weg afgesloten)  we moesten daardoor 119 km omrijden maar wel door een prachtige omgeving, zo wonderlijk op een stuk van 400km zoveel verschil in natuur te zien! Eenmaal aangekomen in Gladstone, hebben we na het zien van onze buitenkeuken en bbq maar besloten dat de Mc donalds de meest veilige optie was aangezien we niet op voedsel vergiftiging zaten te wachten!!!!!  De volgende ochtend hebben we Boyne Island bezocht, mooi over strand gelopen en daarna bedacht om daar lekker dagje te zonnen en bbqen, maar aangezien we wegwaaide en  gezandstraald werden waren we zo klaar daar, op naar het openbare zwembad in Gladstone, waar we een heerlijke dag in het zonnetje aan ons bruine kleurtje hebben werken!  De volgende dag weer een reis van bijna 5 u voor de boeg dit keer naar Rainbow beach,de naam was wel heel toepasselijk Rain want het heeft flink geregend. Eenmaal geïnstalleerd in ons appartement nog snel de geanuleerde 3 daagde trip naar Fraser Island omgeboekt naar een andere organisatie ( fijn als ze dag van te voren ineens afbellen!!!)  even snel wat boodschappen halen zodat we weer eens kunnen koken en dan alles klaar maken voor ons 3 daagde uitstapje   De wekker loopt erg vroeg af 6.15u, alles opruimen en op naar Fraser Island. We worden opgehaald in een grote 4wheel drive bus en zullen op het eiland in andere bussen overgaan.  Na een kort stukje rijden mogen we met de bus het pond op,10min varen en we zijn er al een prachtige rit over het strand richting het eerste resort waar we stoppen voor de ochtend thee en muffins. Daarna vertrekken we naar het 1e meer, in 1 woord PRACHTIG van heel licht naar iets donkerder blauw en dan naar heel donker blauw dit onder begeleiding van een strak blauwe lucht en een zonnetje echt helemaal top zoiets nog nooit gezien!!!!  Na een aantal uren daar geweest te zijn en een heerlijke lunch vertellen we weer naar het volgende meer, kleiner maar niet minder mooi. Aangezien we door het woud lopen stikt het helaas van de muggen en is Francis degene waar ze het liefste op af gaan, dus die staat inmiddels flink onder en smeert wat af met crème. Daarna volgt de wandeltocht door het regenwoud nog en als afsluiting de zonsondergang, ook weer zo'n prachtige ervaring. We gaan de bus in en worden richting het resort gebracht, we waren in veronderstelling dat we hotel geboekt hadden met eigen kamer en badkamer, bleek het een gedeelde accomodatie te zijn, dit vonden we geen goed plan dus na overleg toch maar omgeboekt naar een hotel! Dus wat zullen we zo lekker slapen en morgen aan ons dagje strand excursie gaan beginnen, dus tot snel en van ons uit slaap lekker straks

1. Anita:
    7 april 2017
    Wat is het kei leuk om jullie reis zo mee te lezen!! X
  2. Germa:
    7 april 2017
    Woh meiden, wat n belevenis,,,
    Wat goed dat jullie zoveel zelf rijden!! Is toch links he???
    Enjoy!!
  3. Marianne:
    8 april 2017
    Maar goed dat jullie zo goed zijn in switchen en omboeken ha ha dan kom je nog eens ergens ha ha. Leuk om jullie verhalen zo te horen en de prachtige foto's te zien!
  4. Gaby:
    8 april 2017
    Zo leuk om mee te lezen!! Wat beleven jullie veel mooie dingen!! Echt super