Townsville- Hughenden- Longreach

1 april 2017 - Longreach, Australië

Vrijdag zijn we vanuit Townsville vertrokken naar Hughenden, het binnenland in. Een rit van zo'n 370 km, maar omdat we af kunnen wisselen met rijden, heel goed te doen. Onderweg stoppen we om lekker te picknicken, heerlijk met dit weertje! Zo'n 35 graden is goed vol te houden haha... Het was eigenlijk de bedoeling om naar het White Mountain national park te gaan, maar nadat we 1 bordje gezien hebben, zien we verder niks meer en voordat we het weten, zitten we al in Hughenden... Oeps foutje, afslag gemist? Haha... In Hughenden gaan we op zoek naar een motel. Die we op het oog hadden, blijkt geen zwembad te hebben en nu we redelijk vroeg op plaats van bestemming zijn, is het toch wel lekker om ff af te kunnen koelen. Dus zo gezegt, zo gedaan en smiddags kunnen we lekker plonzen! En weer hebben we privezwembad; of niemand wil hier met 35 graden zwemmen of niemand wil met ons in een zwembad haha... Wat het ook is, jullie horen ons niet klagen! Ondertussen boeken we ook nog ff Fraser Island, excursie met 2 overnachtingen en de hotelovernachting daarvoor en daarna in Rainbow beach. We hebben het er maar druk mee! s'Avonds wat gegeten in de pub/ eetcafe bij ons motel. In dit motel hebben we alleen wifi rondom de receptie en niet op de kamer, maar soms moet je creatief zijn en blijkt dat als je je telefoon tegen de deur aanhoudt, je toch verbinding krijgt... Vraag me niet hoe we hier achter zijn gekomen, maar de foto zegt waarschijnlijk genoeg!

Vanmorgen, zaterdag, vroeg op en nadat we lekker ontbeten hebben op het terrasje voor onze motelkamer, zitten we tegen 8.30 uur alweer in de auto. Vandaag rijden we door naar Longreach, waar we 2 nachten zullen verblijven. Weer zo'n 380 km gereden vandaag! Wat een verschil met Nederland, de 1e 200 km kom je tegen: 17 auto's, waarvan 2 met caravan, 1 met een veewagen en 1 road train en word je door 1 auto ingehaald. Hoezo weinig verkeer? Net voor Longreach worden we verwelkomt door een kudde koeien die de weg oversteken. We hebben dus meer koeien als auto's op de weg gezien! Helaas deze keer geen zwembad bij ons motel, dus dan nog maar even naar het openbare zwembad in Longreach. We doen wat boodschappen voor de bbq en tussendoor regelen we nog even dat Marieke, die deze reis geregeld heeft, een geweldige kraamverzorgster krijgt, aangezien ik (Francis), enigzins verhinderd ben... Gefeliciteerd Marieke met jullie mooie dochter en een superfijne kraamtijd!
Wij melden ons over een paar dagen wel weer met nieuwe avonturen!

1. Marieke:
    3 april 2017
    Dank jullie wel dames, ik word goed verzorgt en kan heerlijk bijkomen en genieten van mijn kraamtijd. Jullie lekker doorgaan met genieten.