Fraser Island dag 2

8 april 2017 - Fraser Island, Australië

Na een goede nachtrust zijn we vanmorgen vroeg opgestaan om uitgebreid te ontbijten en weer helemaal klaar te staan voor onze 2e dag hier op het eiland. We werden weer netjes door Scotty opgehaald, hij had er  voor gezorgd dat ondanks dat we als laatste in de bus kwamen toch vooraan zaten want het zou een ruig ritje worden naar de andere kant van het eiland ( dat klopte we werden helemaal door elkaar geschud, gingen van links naar rechts en af en toe met 4 wielen tegelijk van de grond, maar was super leuk ), aan de andere kant van eiland even een tussenstop voordat we daar het strand op reden dit noemen ze hier gewoon een highway ( snelweg) terwijl wij zeggen we rijden over het strand, dus met een snelheid van wel 80km per uur vlogen we zo'n 75 mile ( geen idee hoeveel kilometers dat zijn ) over de snelweg hahaha      Onderweg naar de Chanpagne Pools stoppen we en stapt er een man in pilotenkleding in en begint te vertellen over een vlucht die we kunnen maken in klein vliegtuigje over het eiland, wij kijken elkaar aan van YES dat doen we, en tot onze grote verbazing wil Francien ondanks dr hoogtevrees ook mee, na wat papierwerk stappen we snel in, ik geluk want mag naast piloot in cockpit gaan zitten! We stijgen op en hebben een geweldige vlucht en genieten van alle mooie dingen die we aan land al gezien hebben maar dan van bovenaf ZO GAAF.........   Eenmaal geland even bijkomen en verhalen delen met reisgenoten en hoppa de bus weer in om naar de Rock Pool jacuzzi's te gaan oftewel de champagne Pools ( door de kleine bubbeltjes in het water veroorzaakt door de zee lijkt het op champagne ) hier ondanks het mindere weer even een verfrissende duik genomen.  Eenmaal opgedroogd gaat de reis weer verder naar Indian Head daar klimmen we naar boven om te genieten van een geweldig uitzicht. We zoeken een alternatieve plek om te lunchen en gaan daarna weer verder. Als eerste gaan we kijken bij het scheepswrak van SS Maheno, dit wrak ligt er al heel wat jaren en is een monument. Ons laatste doel van de dag is Eli-creek hier kunnen we gaan zwemmen en met een band naar beneden glijden in het riviertje maar aangezien het regent en best koud is slaan wij dat maar over! Na een lekker warme bak thee rijden we weer terug naar ons resort waar we na een warm bubbelbad heerlijk in het restaurant gaan eten, buffetvorm met een uitgebreide keus en erg lekker dus met een vol buikje weer naar onze kamer en vroeg naar bed om onze laatste dag op het eiland goed uitgerust te beginnen! Benieuwd wat die dag ons allemaal gaat brengen.........