Tongariro crossing

16 januari 2020 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vroeg opgestaan, want om 7u kwam de shuttlebus me ophalen om de Tongariro crossing te gaan wandelen!
Iedereen lag nog lekker in dromenland dus die hebben er weinig last van gehad dat m’n wekker om 6u afliep hahaha. Na een kort ritje naar het begin van de crossing kon de wandeling om 7.30 starten, gelukkig liepen Fenna en Johan, 2 Nederlanders, ook beide alleen en dus besloten we de tocht gezamenlijk te lopen! Wauw wat een mooie natuur en het uitzicht was overweldigend, zo prachtig. De tocht begon met 2x een behoorlijke klim en aangezien dat niet m’n ding is was het best vermoeiend, maar eenmaal boven maakte het uitzicht veel goed. Na 9.3 km lopen begon de afdaling, nog 10,1km! Pfffff wat een eind zeg! Bij elke bocht denk je we zijn er wel maar neeeeee helaas, op het bordje staat namelijk nog 6.4km dat viel tegen want ik liep al zo moeilijk ( thuis bleek wel waarom, 5 blaren waarvan 1 flink kapot ). Eenmaal beneden aangekomen beseffen we wat een gave dag dit was, moe maar voldaan stappen we de shuttlebus weer in die ons terugbrengt naar de camping, waar we met z’n allen wat nagekletst en gedronken hebben.

In de tussentijd hadden Francis en Francien een wasdagje ingelast en hebben samen ook een heerlijke ( iets kortere ) wandeling gemaakt!
Weer voor een heerlijke pasta gezorgd en zuster gespeeld voor de blaren! Wat was het een mooie dag, maar laat zal het niet worden vanavond, morgenvroeg vertrekken we weer richting Wellington om daar de volgende dag de boot naar het Zuider eiland te pakken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pap:
    16 januari 2020
    Echt super mooi dat landschap. Zou zo mee willen lopen. Heel fijn dat je nog wat Nederlandse reis en wandelgenoten hebt gehad. Wel jammer van de blaren, maar de mooie herinneringen aan zo'n wandeltocht maken alles weer goed. Geniet van je verdere reis en mooie uitzichten.
  2. Lisette:
    16 januari 2020
    Prachtige wandeling, schitterende foto’s, beterschap met de voetjes!
  3. Hélène:
    17 januari 2020
    Mooie wandeling die je niet "zomaar krijgt". De blaren gaan weg, maar de herinnering blijft! Red crater, Emerald lakes...prachtig. Mooie vakantie en evenzo mooie verhalen, ga zo door en geniet 💯%!!