Daintree national park/ Cape Tribulation

27 maart 2017 - Daintree National Park, Australië

Zaterdagochtend zijn we vanuit Port Douglas naar Daintree national park gereden, een ritje van ongeveer 1,5 uur en een stukje met de veerpont. Vlakbij Cape Tribulation, waar het regenwoud uitkomt op een prachtig stuk strand, hebben we een lodge gehuurd. De lodge ligt op een park/camping midden in het regenwoud, dat ziet er al gaaf uit! Nadat we een stukje over het park hebben gelopen en gepicknickt hebben, rijden we naar Cape Tribulation. Dit is echt zo geweldig om te zien! Zo sta je nog midden in het regenwoud en zo loop je het strand op... Wat een mega mooi gaaf uitzicht en wat een rust! Alleen de geluiden van de zee en van de vogels en de krekels op de achtergrond... We genieten van de rust en de omgeving en gaan dan terug naar het park, daar hebben we een leuk zwembadje, waar we nog lekker even kunnen relaxen. De enigste mogelijkheid om iets te eten is in het restaurant op het park, dus dit doen we dan ook.  Als we terug lopen naar onze lodge verwonderen we ons over alle dierengeluiden die we horen; vogels, kikkers, krekels, noem maar op. Aan het dak van onze veranda hebben we die middag al een mega grote spin in zijn web zien zitten... Gelukkig blijft die braaf op z'n plekje zitten! Maar dan bij binnenkomst zie ik (Francis) een hagedis op ons plafond zitten!! Dat is dus echt niks voor mij en ik ga hier echt niet slapen, is mijn 1e reactie... Jolanda en ons mam komen niet meer bij van het lachen en als ik zeg dat ik in de auto ga slapen, liggen ze helemaal dubbel... Maar ja, ik zit ermee!! We doen nog een paar potjes Rummikub op onze veranda, maar als we lek worden gestoken door de muggen, gaan we naar binnen... Daar zit nog steeds die hagedis!! We zijn alle 3 moe van de dag en gaan op onze bedden wat liggen lezen en besluiten om 21u te gaan slapen... Maar ja probeer maar eens te slapen met een hagedis boven je hoofd! Ik slaap die nacht maar weinig, want bij elke beweging die ik voel, denk ik dat het die hagedis is die over me heen loopt! Pfffff wat een nacht... Meerdere keren sta ik op het punt om naar de auto te verhuizen, maar ik hou vol haha... 's Morgens is ons huisdier weg, waarschijnlijk door hetzelfde gat naar buiten, als waar hij door naar binnen was gekomen. We zien hem in elk geval niet meer!  We ontbijten lekker op onze veranda, met de geluiden van het regenwoud op de achtergrond. Dat is dan wel weer heerlijk... Maar de beestjes horen buiten, niet binnen haha! Na ons ontbijt gaan we weer op pad. We rijden eerst nog een keer naar Cape Tribulation. Gisteren was het bewolkt en nu is het lekker zonnig, wat natuurlijk leuk is voor de foto's! Hierna rijden we een stukje verder voor een boardwalk. Een aangelegt pad van ongeveer 1,2 km door het regenwoud, ook weer uitkomend op een mooi stukje strand. Na deze wandeling willen we gaan zwemmen bij Mason's Swimmhole, dit is een meertje van natuurwater. Bij het meertje aangekomen, blijkt het een hartstikke mooi stukje natuur te zijn, maar is er geen mogelijkheid om te liggen. Aangezien het kwallenseizoen is, wordt zwemmen in de zee afgeraden en dus gaan we terug naar ons park, waar we lekker bij ons zwembadje gaan liggen de rest van de dag.  Jolanda en ons mam bedenken nog iets geweldigs om de indringers buiten te houden. Ze stoppen het gat in het dak vol met plastic zakken en zetten er een grote stok tegenaan. Hiervoor moet jolanda wel halsbrekende toeren uithalen want het dak van onze lodge is vrij hoog en er is geen trap. Maaaaar het gat is dicht!! 's Avonds gaan we weer wat eten in het restaurant en hebben we weer een relaxt avondje. Slapen gaat die nacht een stuk beter, zonder die hagedis boven m'n hoofd haha.  Vandaag was eigenlijk het plan om na het ontbijt naar Townsville te rijden, maar bij het uitchecken, horen we dat de cycloon waar het al enkele dagen over gaat, nu toch serieus wordt en morgen waarschijnlijk bij Townsville aan land zal komen en juist over onze geplande route zal gaan. Er worden zelfs al steden geevacueerd! We gooien onze planning om en rijden naar Palm Cove, een mooi kustplaatsje nog boven Cairns. Hier hebben we nu een leuk hotelletje, met zwembad en bubbelbad op het dakterras, dus dat is "afzien" hoor... Het weer is hier heerlijk; zo'n 35 graden  en lekker zonnig!! Het is nu even afwachten wat de cycloon gaat doen, hoe onze route verder gaat, maar voor nu zitten we hier prima en niet geheel onbelangrijk, veilig!!

1. Marianne:
    27 maart 2017
    Ha ga hagedis of niet ... het blijft een mooi avontuur zo te lezen. Kijken jullie wel een beetje uit daar? We willen jullie heelhuids terug hè!! Groetjes
  2. Marianne:
    27 maart 2017
    Jullie zijn wel echt op avontuur daar "Down under" op de spinnen en hagedissen ben ik dus niet jaloers, maar de rest klinkt nog steeds heel erg leuk.... met wat aanpassingen toch nog genieten dus!
  3. Linds:
    27 maart 2017
    Hihi, zou volgende keer toch maar even onder je kussen kijken hoor! Geweldig! Zie je al staan...