Port Douglas

24 maart 2017 - Port Douglas, Australië

Onze laatste ochtend in Cairns toch nog maar even contact met verhuurbedrijf van de auto, we hadden een Holden ( Australische Opel ) maar aangezien we zoveel bagage bij hadden, jaja wij vrouwen slepen wat mee hahaha!!!  Hebben we hem toch maar omgeruild tegen de eigenlijk vooraf geboekte Mitsubishi ASX, een wat grotere kofferbak dus nu hoeft Francien niet op de achterbank tussen rest van de bagage gepropt te worden. Eenmaal alles omgepakt in de andere auto zijn we onze reis gaan voortzetten nu richting Port Douglas, slingerende wegen langs een super mooie kust, wel met hier en daar een regenbuitje maar dat kan het mooie ritje niet verpesten! Na een korte pauze om van al het moois te genieten komen we aan in Port Douglas een klein havenstadje, op zoek naar de plaatselijke VVV om een slaapplaats te vinden. Dat viel nog even tegen maar na het internet afstruinen is het gelukt en hebben we een leuk motel gevonden. Lekker in het zwembad geplonst. Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we in de buitenkeuken gaan BBQen , want in ons appartement zit wel een keukenblok maar geen fornuis, daarna dachten we ff een slaapplaats te boeken voor zaterdag en zondag maar daar zijn we toch wel een hele avond mee zoet geweest, uiteindelijk een appartementje midden in het regenwoud gevonden! Jullie horen van de week hoe dat bevallen is hahaha

Vandaag zijn we naar het Great Barrier Reef geweest!!  Wat een ervaring, eerst met een hele grote boot met wel 300 man erop 1,5u varen om midden in het Great Barrier Reef op een platform uit te komen! Hier kon de boot aanleggen en konden we na een heerlijke lunch, onze snorkelspullen uitzoeken en ons als 2 sardientjes in een blikje voelen als we de rits van onze wetsuits dicht doen en de wonderlijke wereld onder water gaan bezichtigen! WAUW ook hier weer geen woorden voor, vissen in allerlei formaten en kleuren, koraal, schildpadden vanalles gezien. Moe maar voldaan weer aan de boottocht terug begonnen en genoten van alle indrukken! Eenmaal bij appartement onze buitenkeuken maar weer opgezocht voor een heerlijk bereide pasta bolognese. Morgenvroeg koffers weer inpakken voor ons volgend avontuur Daintree National Park en Cape Tribulation! Daar waarschijnlijk geen WiFi dus zullen jullie maandag pas weer iets van ons horen

1. Kim:
    24 maart 2017
    Dikke knuffels
  2. Ilse:
    24 maart 2017
    Wat een avontuur weer!!
    Heerlijk verder gaan met genieten.
    Xx
  3. Germa:
    25 maart 2017
    Geweldig!!! Idd verder genieten !!
  4. Anita:
    26 maart 2017