Akaroa

12 februari 2020 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Sinds afgelopen maandag zijn we in Akaroa, een erg mooi plaatsje aan de kust, wat deels geïnspireerd is door Franse invloeden en deels door Engelse invloeden. Dit is met name te zien in de bebouwing en veel straatjes; vaak de kleine, smalle, beginnen met "Rue". Akaroa heeft een gezellig centrum met volop winkeltjes, cafeetjes en restaurantjes en een kleine haven. We verblijven op Top 10 Holiday park.

Vanuit de haven zou dinsdag eigenlijk een nieuw avontuur gaan beginnen; we zouden op een boottrip gaan om te gaan zwemmen met wilde dolfijnen, maar helaas gooide het weer roet in het eten. Er was teveel wind, waardoor het te gevaarlijk zou zijn om ons op zee van de boot te laten gaan. Veiligheid voor alles natuurlijk, maar toch baalden we wel. We kregen de kans om vandaag (woensdag) mee te gaan... Maar helaas toen we vandaag aankwamen bij het kantoortje bleek wederom dat het weer ons niet gunstig gezind was. De trip ging wel door, maar er werd geadviseerd om niet mee te gaan als je snel zeeziek werd (tja en dat worden Jolanda en ik beide nogal snel) en voor de kijkers die de hele tijd aan boord zouden blijven, zou het geen fijne trip worden ivm de hoge golven, snel ziek en erg vervelend ivm het harde klappen van de boot op de golven, dus geen doen voor ons mam. Dus zien we ervan af, erg jammer natuurlijk, maar het moet wel voor iedereen leuk blijven!

Gisteren hebben we in het centrum van Akaroa geshopt en zijn we naar "The Giants House" geweest. Dit is een huis vlakbij het centrum wat 23 jaar geleden gekocht is door kunstenares Josie Martin. Nadat zij dit huis gekocht heeft, is ze begonnen met het aanleggen van een mozaïektuin en deze tuin is elke dag open voor bezoekers. Heel leuk om te zien en wat een werk zit hier in! Allerlei mozaïekbeelden komen we tegen, zelfs op de wandelpaden zijn de mooiste afbeeldingen in mozaïek te zien. Van boot tot vijver, van piano tot vlinder en het is allemaal even mooi!

Vandaag een rustige dag gehad. Onze plannen gingen dus niet door en het was te laat om nog iets anders te boeken. We rijden nog even naar de vuurtoren van Akaroa voor wat mooie foto's. En tja wat doe je dan daarna als het zonnetje lekker schijnt?? Werken aan een bruin kleurtje natuurlijk, want jullie moeten wel kunnen zien dat we op vakantie zijn geweest natuurlijk haha!

Ja morgen rijden we door naar Christchurch en dan is daar echt onze laatste camping! Wat tijdens de voorbereidingen heel lang leek, is zooo snel gegaan! Van donderdag op vrijdag dus de laatste nacht in ons huis op wielen en dan vliegen we vrijdag om 11u Nieuw Zeelandse tijd naar Singapore, waar we nog 2 dagen te goed hebben.

1. Linds:
    12 februari 2020
    Jeetje, het is echt snel gegaan.
  2. Tiny van lankvelt:
    12 februari 2020
    Mooie foto's prachtige reis verhalen wij wensen jullie nog fijne dagen en een goede terug vlucht naar het koude en winderige landje .
  3. Lisette:
    12 februari 2020
    Wat een prachtige tuin! Geniet nog van jullie laatste dagen in het paradijs!
    Vergeet je mondkapjes niet in Singapore!!!!
  4. Germa:
    12 februari 2020
    Idd jammer, maar geen gekke dingen doen! Verder weer prachtig! Het telt nu wel,af dames!
  5. Toos van Kessel:
    13 februari 2020
    Ja het begin van het einde van jullie prachtige trip !!! wens jullie een veilige thuiskomst en dan begint het nagenieten !!! groetjes voor jullie alle,en tot ziens !!!
  6. Hanny Helmes:
    13 februari 2020
    Dat is jammer, dat jullie fantastische trip bijna ten einde is.
    Wat hebben jullie mooie dingen gezien.
    Geniet nog even van Singapore.
    Ik zal jullie mooie verhalen missen. Goede vlucht en wel thuis.