Laatste dag Fraser Island en begin Sunshine Coast

10 april 2017 - Mooloolaba, Australië

De 3e en laatste dag op Fraser Island begonnen we weer goed met een heerlijk ontbijtbuffet in ons hotel, waarna we om 8u startklaar stonden. De helft van onze groep was inmiddels naar huis, dus nog maar een klein groepje over op onze laatste dag. Omdat we nog maar een klein groepje hadden, hadden we ook een kleinere, lichtere truck... Nou dat hebben we geweten... Dachten we de eerste dagen al door elkaar geschud te zijn, nu gebeurde dat helemaal! Hoppa, zo de lucht in, ondanks dat we gordels om hadden... En dat een uur lang, richting het meer waar we naar toe gingen voor het staand peddelen. Geen zon, veel wind en koud water, tja dan ga ik (Francis) echt het water dus niet in haha... Jolanda wel, tja dan maar filmen in de hoop dat we nog een filmpje krijgen wat geschikt is voor "Funniest homevideos"... Helaas bleef ze staan haha...
Na het peddelen door naar een resort voor een vroege lunch, dus eerst weer zo'n ruig ritje over de zandwegen van Fraser. 's Middags stond er nog 1 activiteit op het programma, namelijk een zandduin beklimmen. Aangezien wij vonden dat we wel genoeg gelopen hadden en het alternatief was om bij het resort aan het zwembad te vertoeven, weten jullie vast wel waar wij voor gekozen hebben! Heerlijk!
Rond 15u was de groep terug, nog even afscheid nemen van onze reisleider Scotty en vervolgens in een andere bus weer terug naar Rainbow beach; lekker over t strand langs de opkomende zee en vervolgens nog 10 minuutjes met de ferrie. Terug in ons appartement hebben jolanda en ik nog even boodschappen gedaan, eten gehaald en waren we alle drie toch wel moe van de intensieve dagen, dat we op tijd zijn gaan slapen. Dat moest ook wel, want de wekker voor de volgende dag stond alweer ingesteld op 5.45u! In Tin Can Bay, ongeveer een half uurtje rijden van Rainbow beach worden elke ochtend dolfijnen gevoerd in de haven. Tussen 7u en 7.30u komen de dolfijnen meestal, om dan om 8u gevoerd te worden. Dus ja dat was vroeg op vandaag! Om 6.45u was alles weer ingepakt, auto volgeladen en waren we weer onderweg. Het duurde lang voordat er een dolfijn te zien was, maar uiteindelijk kwam er toch eentje opdagen... Flipper was wel erg eigenwijs, want de kleine visjes hoefde hij niet... Hij ging alleen voor de grotere! Leuk om te zien en natuurlijk weer tig foto's gemaakt... Iemand die zich als vrijwilliger aanmeld om ons fotoboek straks te maken? Het gaat maar om iets van 4000 foto's haha!!
Na Tin Can Bay rijden we door naar Mooloolaba. Een plaatsnaam die moeilijk uit te spreken is en volgens ons mam zitten we in Ammehoela haha... We hebben een mooi resort geboekt en als we daar aankomen, blijkt het nog mooier en luxer te zijn dan we al dachten. Heerlijk zwembad, een spa op het dakterras, meerdere bbq plekken... Dat komt goed de komende dagen, want we verblijven hier 4 nachten! Ons appartement is nog niet klaar, dus gaan we vast lekker aan het zwembad liggen, ook geen straf! Als we uiteindelijk de sleutel hebben, is 1 van de 1e dingen die we doen, de "smoelsmid van Ammehoela" opzoeken haha... Oftewel naar de tandarts; jolanda heeft al meerdere dagen last van tandpijn, dus toch maar even laten checken... Er is niks met haar tanden gelukkig, maar waarschijnlijk de sinussen verstopt, dus flink neussprayen... Gelukkig had ze die al een potje of 5 bij uit voorzorg haha!
Daarna maar meteen de boodschappen gedaan voor de komende dagen en vanavond lekker de bbq aan gehad...
Nou dit was het weer even voor nu, doeiii!!