Volgende poging goedkoop kamperen gelukt!!

15 januari 2020 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Vanuit Rotorua zijn we gisteren doorgereden naar Taupo. Dit was maar zo'n 80 km rijden, dus wat we onderweg tegen komen wat ons leuk lijkt, daar stoppen we! Onze 1e stop is "Te Puia", een park met geisers en hete modderpoelen. Bijzonder om te zien! We zien de geisers spuiten en de modderpoelen borrelen flink... We voelen de warmte van de geisers en zelfs de grote rotsstenen waar we op gaan zitten, zijn hartstikke warm! Hoe bijzonder dat zoiets allemaal bestaat! Het weer in de ochtend is regenachtig in het begin, maar de temperatuur valt mee, rond de 18 a 19 graden. We lunchen in het restaurantje in "Te Puia"; Jolanda en ik delen een overheerlijke punt chocoladetaart, ons mam niet, die heeft discipline en wij even niet haha😂

Na de lunch rijden we weer verder, het weer klaart op, het zonnetje komt erdoor en dan is het meteen heerlijk weer! We genieten van de toeristische route die we hebben uitgekozen, stoppen her en der, o.a. bij het "Blue lake" (wat helaas niet zo blauw was als we gehoopt hadden) en komen vervolgens bij de "Huka Falls" uit, alweer een hele mooie waterval... Ze worden steeds mooier! Eerst even bij het uitkijkpunt gekeken en vervolgens ook nog doorgereden naar beneden waar het uitzicht nog veel gaver is. Het water is heel lichtblauw, zooo mooi om te zien!! Terwijl ik dit typ, denk ik we vallen wel in herhaling met telkens het is "zo mooi", "zo geweldig", "zo gaaf" enz. Maar het is ook echt zo haha... Ongelooflijk hoeveel mooie dingen we al hebben gezien in nog geen 2 weken tijd, elke dag zijn we weer onder de indruk en zeggen we tegen elkaar wat voor geluk we hebben dat we dit zo kunnen doen, wat een ervaring!!

Maar terug naar gisteren haha... We komen in Taupo en ja ja de gratis camping die we op het oog hebben, vinden we meteen!! En wat voor 1! Direct aan Lake Taupo, er is nog mooi een plekje vrij direct aan het water en we hebben een "milliondollar view" zomaar voor niks!! Heel toevallig treffen we mensen uit Zwolle voor de 3e keer in een paar dagen; eerst op de vorige camping, vervolgens onderweg op een parkeerplaats en nu weer op deze camping. Gezellig weer ff kletsen! Ook met een ouder stel uit NZ die met veel humor komen buurten, daar houden wij wel van!!

's Avonds gooien we een pizza in ons oventje en na het eten maken we nog een wandeling langs het meer, om daarna lekker op tijd te gaan slapen! We maken zoveel mee op een dag, zien zoveel moois en de combinatie met hele dagen buiten zijn, zorgt ervoor dat we geen moeite hebben met slapen.

Vervolgens is het wakker worden op zo'n mooie plek natuurlijk helemaal geweldig en vooral als je dan ook nog ontbijt op bed krijgt!! Jolanda en ik hebben ons mam op zitten jutten om ons beide ontbijt op bed te brengen, omdat ze privé chauffeurs heeft, prive koks en haar bedje wordt ook elke avond netjes opgemaakt... Ondertussen zit ze dan zelf op een afstandje te kijken en vraagt of we wel de hobbels in haar onderlaken goed glad strijken😂😉 Natuurlijk met een lach, maar wij menen het wel van dat ontbijt op bed en ons mam laat zich niet kennen... Gezellig met zn 3en op mijn bed ontbeten en genoten van het uitzicht!

Hierna rijden we door naar Whakapapa Village, waar we een camping hebben geboekt voor 2 nachten. Jolanda gaat hier morgen de "Tongariro crossing" lopen, een tocht van bijna 20 km!

Vanmiddag zijn we naar het ski gebied van Whakapapa Village gereden en daar met de skyline gondel "Skywaka" naar boven gegaan, naar een hoogte van 2300 mt. Ons mam ook, ondanks haar hoogtevrees! Super knap! Boven hebben we een geweldig uitzicht over de bergen en een meer en in de bergen ligt zelfs nog wat sneeuw. Onze skifanaat gaat hier natuurlijk wel even naar toe! Toch nog sneeuw gezien haha... We drinken wat op het terras, lekker in t zonnetje voordat we weer met de gondel naar beneden gaan... Ons mam is blij dat ze beneden is! Vanavond weer gekookt, nog wat campings geboekt voor over een kleine 2 weken en Jolanda heeft alvast haar spullen gepakt voor morgen, want om 7u vertrekt haar bus al! Morgen dus een blogje van Jolanda over haar Tongariro avonturen!!

Tot snel!!

1. Ilse:
    16 januari 2020
    Super mooi het zal een geweldige ervaring geweest zijn!!