Onze vluchten

25 mei 2022 - Calgary, Canada

We hebben gegeten in het hotel, waar ze een buffet aanboden voor 30 euro p.p. maar de vrouw aan de kassa keek eens naar ons mam en zei die mevrouw zal wel niet zoveel eten, dus die mag voor de helft! Wij konden onze lach natuurlijk bijna niet inhouden haha, want als er iemand goed kan eten dan is het ons mam wel!

Na het eten gaan we vroeg slapen, tenminste dat was de bedoeling! Eerst kunnen we niet slapen door de kikkers die buiten onze hotelkamer aan het kwaken zijn en vervolgens beginnen onze buren herrie te maken tot diep in de nacht! Veel geschreeuw op de gang en slaan met deuren, heel fijn als je weet dat de wekker om 5.45u zal gaan, maar niet heus! Er staat al beveiliging op de gang erbij, maar ze weten helaas niet van ophouden. Nadat ik (Francis) voor de 2e keer de gang op ben gelopen en gedreigd heb dat als onze buurman niet stil is, ik de politie ga bellen (de beveiliging deed niet super veel), wordt het eindelijk rustig en kunnen we nog 1,5u slapen.

Dinsdag om 12.45u Nederlandse tijd gingen we dan eindelijk de lucht in! Onze 1e vlucht; Amsterdam naar Toronto, een kleine 8 uur vliegen. We hadden fijne plekken om te zitten en voldoende ruimte in de Economy. We slapen, eten, puzzelen en lezen wat en zo komen we onze tijd wel door en gaat de 1e vlucht eigenlijk best wel snel. Na de landing mogen alleen de passagiers eruit die een aansluitende vlucht hebben en ondanks dat die van ons pas 3,5 uur later gaat, mogen wij er ook uit, dus dat is erg fijn! Meteen door naar de douane/ security en daar is het heerlijk rustig en kunnen we op ons gemak weer de gezondheids-vragenlijst invullen en weer door. We eten en drinken wat en kunnen dan alweer boarden voor onze volgende vlucht, van Toronto naar Calgary, die ongeveer 4 uur zal gaan duren. We zitten al even in het vliegtuig als de piloot omroept dat er een situatie is voorin het vliegtuig waar een servicemedewerker voor moet komen, dus nog even geduld aub...  Even later staan er 2 politie agenten voorin het vliegtuig en 1 van hen lijkt een deur open te "breken"... Helaas ging toen het gordijn dicht en zullen we nooit weten wat er aan de hand was, want er werd ons alleen verteld dat de situatie was opgelost. Met een klein uurtje vertraging vliegen we dan alsnog richting Calgary.

In Calgary aangekomen duurt het lang voordat we van boord mogen, er is weer een situatie haha, deze keer is er geen politie nodig, maar nu wel echt een servicemedewerker want de brug doet het niet! Na een kwartiertje mogen we er dan eindelijk uit. Voordeel is dat de bagage al op de band ligt en we dus meteen onze koffers hebben. We pakken een taxi naar ons hotel, het Ramada Plaza Downtown Calgary. We blijven hier 1 nachtje, het gaat hier nu richting 23u 's avonds en morgenvroeg worden we om 9u opgehaald door de shuttleservice van Fraserway camperverhuur. We rijden dan richting Banff, waar het mobiel bereik de komende dagen waarschijnlijk beperkt zal zijn... Maar geen nieuws is goed nieuws van ons en wij gaan beren en elanden spotten!

Groetjes van ons!

1. Femke:
    25 mei 2022
    En dan kan het echt gaan beginnen!! Nu al zo benieuwd naar de verhalen !!❤️🍀
  2. Louisa:
    25 mei 2022
    Al wat avontuur mee gemaakt. Maar nu op naar het echte avontuur
  3. Anita:
    25 mei 2022
    Yes, jullie zijn er!! Geniet!!
  4. Lonneke van Houten:
    25 mei 2022
    Nou... wat een toestanden! Lijkt me niet gezellig, zo'n situatie bij de piloten, mijn fantasie zou toch aardig op hol slaan als ik in dat vliegtuig zat :)
  5. Ireen:
    Groetjes aan de beren en de elanden vanuit De Mortel