Singapore

16 februari 2020 - Singapore, Singapore

De afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht in het mooie Singapore. We hadden een 2 daagse ticket voor de "Hop on, hop off" bus en zo konden we een groot gedeelte van de stad zien. Singapore is een drukke stad met veel bezienswaardigheden en ondanks dat je midden in de stad zit, is er op veel plekken ook ruimte voor groen, in de vorm van allerlei parken en tuinen. Dat maakt Singapore misschien wel zo mooi. Beide dagen was het zo'n 32 graden, met vandaag zelfs een gevoelstemperatuur van 38 graden! En daarbij is de luchtvochtigheid hier erg hoog, dus lekker benauwd!

We zijn bij de Botanische tuinen geweest, waar we een wandeling hebben gemaakt door een deel van de tuinen. Het hele park was met deze temperaturen gewoon niet te doen. Maar wat we gezien hebben was erg mooi! Tussen al het groen werden we nog verrast door een aapje en een leguaan op ons wandelpad en heel veel schildpadden in de vijver. Ook zijn we bij de "Gardens of the Bay" geweest. Dit is een park met grote kunstbomen, die weer helemaal beplant zijn. In sommige kun je in en via een hele hoge brug van de ene naar de andere lopen, dus dat hebben Jolanda en ik gedaan, terwijl ons mam veilig aan de grond bleef. Ook zijn we in de hoogste "boom" geweest, het "Observatory". Incl. het dakterras was dit zo'n 50 mt hoog, maar wat een geweldig mooi uitzicht over de stad, 360 graden rond! Na onze sightseeingtocht gaan we naar het zwembad van ons hotel, even afkoelen en vervolgens lekker genieten in het zonnetje! 's Avonds lekker uit eten geweest in de stad en we durven het bijna niet te zeggen maar we konden onze ogen niet meer open houden, dus om 21u ging bij ons de lamp al uit en zijn we alle 3 als een blok in slaap gevallen haha!!

Vandaag na weer een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel weer op pad gegaan en een ander deel van de stad verkend; o.a. Chinatown en Little India bezocht. Vanmiddag weer lekker aan het zwembad vertoeft en 's avonds nog lekker gegeten in ons hotel. Straks worden we opgehaald door de taxi en vliegen we om 23.55u Singapore tijd richting ons koude kikkerlandje!! We zijn er bijna lieve mensen!!

1. Anita:
    16 februari 2020
    Nog ff afzien voor alle thuisblijvers om jullie weer te verwelkomen. Bedankt voor alle mooie leuke verhalen en prachtige foto's. Ik heb met jullie mee genoten hihi. Goeie reis terug 💋
  2. Lisette:
    16 februari 2020
    Wat hebben jullie een fantastisch schitterende reis gemaakt en zoveel moois gezien.
    Geniet er nog lang van na!
    Bedankt voor het mogen meegenieten.
    Hele goeie reis naar huis!
    Groetjes,
    Lisette
  3. Hanny Helmes:
    16 februari 2020
    Fijn dat ik mee heb kunnen genieten van julli mooie reis.
    Wat prachtig was die en wat een mooie foto's. Goede thuisreis.
    Bedankt.
  4. Marianne:
    16 februari 2020
    Een vakantie komt helaas altijd weer tot een einde, maar de mooie herinneringen blijven voor altijd en samen met de foto's en verhalen kunnen jullie het ook in ons koude kikkerlandje steeds n beetje terughalen
  5. Germa:
    16 februari 2020
    Meiden, ik heb echt geniten van jullie verhalen en prachtige foto's ! Hartelijk dank dat we mee mochten genieten!, straks weer lekker thuis en wat zullen jullie lang kunnen vertellen! Laat die verhalen maar komen!, tot in Nederland!!
  6. Toos van Kessel:
    16 februari 2020
    Prachtige reisverhalen en heel mooie foto's. we hebben er van mee kunnen genieten!!!
    veilige thuiskomst !!