Lake Pukaki en Lake Tekapo

7 februari 2020 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Donderdagochtend vanuit Dunedin vertrokken en onderweg naar de "Moeraki Boulders" wezen kijken. Dit zijn grote, bijna perfect ronde stenen die op het strand en vooraan in de zee liggen. Sommige lijken net op het schild van een schildpad. Helaas als we daar aan komen, begint het net weer wat te regenen, maar hoppakee gewoon dat strand op, ondanks de regen en de wind wat het er niet warmer op maakt... Ik ga op een steen staan voor een foto en Jolanda besluit dat ze op de stenen wil staan die vooraan in t water liggen... Dus sokken en schoenen uit, want het water staat daar tot aan je enkels. Terwijl Jolanda heel aandachtig aan het kijken is hoe ze het beste op de grootste steen kan komen, zien ons mam en ik vanaf het strand het water steeds verder komen... Heeft ze dat niet door?? Nee dat heeft ze niet door!!😂 Gevolg: kletsnatte broek!! Maar uiteindelijk stond ze op de stenen haha... Nadat Jolanda zich heeft omgekleed, rijden we verder en komen we enkele grote stuwdammen tegen. Wat een geweld zeg! Het heeft natuurlijk veel geregend, dus het water in de meren staat ook hoog. Over 1 stuwdam loopt een weg, dus we kunnen er overheen rijden, prachtig uitzicht over heel helder water! Ondertussen is het zonnetje ook weer meer gaan schijnen gelukkig en trekt het wolkendek helemaal open.

We rijden door naar de gratis camping bij Lake Pukaki, Lake Pukaki Reserve, een tip die we van andere Nederlanders hebben gekregen. Dit is echt niet normaal, wat een mooi plekje!! Stel je voor een meer dat er heel mooi helder turqoois blauw uit ziet, met daarachter de bergen en op sommige bergen is zelfs nog sneeuw te zien!! We dachten al veel mooie dingen gezien te hebben, maar wauw wat is dit prachtig! En dan sta je daar dus op een gratis camping, waar je zelf je plekje mag uitkiezen. We kiezen een mooi plekje, bikini's aan en lekker het zonnetje in om een beetje bij te kleuren, want na al die regen zouden we zomaar een vaal kleurtje hebben gekregen en dat kan natuurlijk niet!😉 Als we een tijdje buiten zitten, parkeert er een klein campertje tegenover onze camper en Jolanda en ik kijken elkaar aan " Waren dat die meiden uit Veldhoven nou?" Dat zou wel heel toevallig zijn... Ze stappen uit en ja hoor, ze zijn het haha! Gezellig! We hebben flink wat bij te buurten over al onze ervaringen en belevenissen!

Vandaag is het vrijdag... Over precies een week vliegen we alweer naar Singapore! Dat gezegt, snel weer verder, want hier willen we nog niet aan denken!! Na ons ontbijt rijden we door naar Lake Tekapo, zo'n 60 km verderop. Vandaag maar een klein stukje om te rijden dus, maar dat is ook niet erg. We gaan het centrum van Tekapo in, even shoppen en we wandelen een stuk langs het meer, een bruggetje over, naar een kerkje. Weer terug bij de camper, lunch gemaakt en lekker in het park aan het meer zitten picknicken, met weer een prachtig uitzicht. Begin van de middag gaan we naar onze camping " Lake Tekapo motels & holiday park". Deze camping ligt pal aan het meer en beschikt dus ook over een prachtig uitzicht. Het is inmiddels heerlijk warm weer en dus gaan de bikini's weer aan en installeren wij ons weer op onze stoeltjes voor de camper, in t zonnetje! Even later wordt er getoeterd en ja hoor haha, daar is Veldhoven weer! Zo'n groot land en we blijven elkaar maar tegen komen!  's Avonds weer een keer lekker de bbq aan. De bbq plek op de camping heeft een nog mooier uitzicht, als waar onze camper staat. Lekker eten, goed gezelschap en een geweldig mooi uitzicht, wij hebben even niks meer te wensen!

1. Linds:
    7 februari 2020
    Ik mis wel wat foto's ;)
  2. Jolanda, Francien en Francis:
    8 februari 2020
    Wij ook haha! Maar beetje slechte Wi-Fi dus lukte niet... Nog even geduld, ze staan er bijna op!
  3. Tiny van lankvelt:
    7 februari 2020
    Wat een avontuur en leuk om zo met camper rond te toeren in een geweldig mooi land .Geniet van jelaatste week 😁
  4. Germa:
    8 februari 2020
    Onvoorstelbaar wat jullie doen, zien en meemaken!!!