We gingen naar Long Bay maar toch ook niet!😂

13 januari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanuit Paihia vertrokken we gisteren voor een lange rit richting Long Bay bij Auckland. Onderweg stoppen we bij de Whangarei Falls, een super mooie waterval. We kunnen hier ook naar beneden lopen, dus dat doen we dan ook. Ook ons mam, ondanks de smalle paadjes waar je de diepte in kijkt... Ook stoppen we bij de Waipu caves, de glimwormgrotten.

We zouden in Long Bay een tussenstop hebben voordat we verder zouden rijden naar Rotorua. Het was een lange rit en in Long Bay aangekomen, gingen we op zoek naar onze campsite. Dit zou een eenvoudige parking area zijn, maar die konden we dus niet gevonden krijgen!! We stonden uiteindelijk voor een hek waar we doorheen zouden moeten (denken we), maar die zat dicht en er stond niks aangegeven! Dus verder kijken op de campermate app... We hadden deze plek op het oog, omdat het een goedkope plek was, we zouden daar maar NZD 16,- hoeven te betalen  (jaaaa we moeten af en toe op de kleintjes letten hè!) en nu zagen we natuurlijk alleen maar dure campsites in de buurt. Uiteindelijk de Z-pier gevonden in Auckland voor NZD 20,- . Wij daar naar toe, was het voor een camper NZD 40,-!! En dat voor een simpele parkeerplaats zonder iets erbij aan faciliteiten. Echte Hollanders dat we zijn, zoeken we wel iets anders haha... Dus campermate app er weer bij en we komen uit in Remuera op Remuera Motor Lodge & Inner city campground, net buiten Auckland. Uiteindelijk hebben we zo'n 300 km gereden deze dag en dat is echt wel genoeg! We gaan meteen aan het koken, een makkelijke pasta; smaakt héérlijk en we vallen dan ook aan alsof we nog niks gegeten hebben haha! Omdat we natuurlijk hartstikke moe zijn, worden we ook lekker melig... Het chemisch toilet in de camper krijgt de naam "zeikbak", de vuilwatertank wordt "zeverbak" en ga zo maar door🙈😂 Als we de bedden klaar aan t maken zijn voor de nacht, volgt er een kussengevecht, tussen mij en Jolanda en ons mam als scheidsrechter! Tijd om te gaan slapen, want dit komt zo niet meer goed haha...

Vandaag rond 9.15 uur vertrokken naar Rotorua, onderweg lekker gepicknickt in het gezelschap van een mama kip met een stuk of 10 kuikentjes, schattig! We vullen de koelkast weer aan bij de Countdown zodat we de komende dagen weer vooruit kunnen qua eten. We verblijven op Holden's Bay Holiday Park, een leuk klein park waar alles er kei netjes uitziet. Vanavond hebben Jolanda en ik de "Tree top walk" gedaan! Op wiebelende hangbruggetjes bovenin de bomen van de ene boom naar de ander boom, kei gaaf! We begonnen toen het nog net licht was, zodat we de bomen goed konden zien en vervolgens in het schemer en later donker verder... Alles was mooi verlicht met lampionnen, kleine lichtjes en lichtslangen, weer een belevenis op zich!!

Nou wij gaan lekker slapen hier! Op naar de volgende avonturen!!