Dunedin

5 februari 2020 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Jaaaaaa zon!!! We werden vandaag wakker met zon, hoe fijn is dat na de regen van de afgelopen dagen! Het is nog kei fris buiten, maar wij doen de korte broek weer aan💪 We ontbijten en gaan weer op pad. De medewerkster van de camping geeft aan dat we het eerste stukje richting Dunedin nog wat wateroverlast kunnen hebben op de weg, maar het valt gelukkig mee... Op sommige plekken ligt er veel water, maar we kunnen er makkelijk doorheen rijden. Hoe anders is het de andere kant op, richting het zuiden! Veel wegen die weggezakt zijn en mensen die ergens vastzitten, zoals in Milford Sound. De foto's en filmpjes die we zien, zijn gewoon verschrikkelijk!

Gelukkig voor ons gaan wij de goede kant op! We rijden Dunedin een stukje voorbij naar het schiereiland Otago, wat een mooie route langs de kust is, een geweldig uitzicht! We stoppen bij een "Pinguïn reserve" en krijgen daar een rondleiding. Eerst wat uitleg over wat zij allemaal doen en dan gaan we een kijkje nemen bij enkele pinguins die door hen zijn opgevangen, omdat ze bijv. gewond waren. We kunnen bij de verblijven door een soort van schutting kijken en kunnen de pinguïns heel goed zien en van heel dichtbij. We laten ons vertellen dat zolang we maar stil zijn en geen grote camera's door de schutting steken, ze er niet van schrikken en het oke is. Vervolgens worden we in een soort van oude schoolbus via een hele hobbelige weg, naar boven gereden. Het zorgen dat je op je plek blijft zitten, is al een avontuur op zich, maar het is ons gelukt! Boven op de heuvel aangekomen starten we onze wandeling; we gaan kijken naar een pinguïn die enkele dagen geleden vanuit de verblijven weer uit is gezet in het reservaat. Deze pinguïn had last van een kale kont, ja echt geen grapje!😂 Hierdoor kon de pinguin niet goed zwemmen en jagen, met als gevolg zwakte. Nu waren de veren weer voldoende aangegroeid, volgende stap terug de natuur in! Ook nemen we een kijkje bij de nestkasten en zien we meerdere zeehonden. We verbazen ons hoe dichtbij we zijn bij al dit moois! Wat een prachtig werk doen ze hier en door zulke rondleidingen te geven, is er weer geld voor bijv. voer en medicijnen. Iedereen blij!

Na de rondleiding rijden we door naar het "Albatross centre", we nemen een kijkje in het museum en het winkeltje, maar besluiten om de tocht naar het uitkijkpunt van de albattrossen niet te doen... Het kan de vorige tocht waarschijnlijk niet overtreffen. We zien nog wel enkele zeehonden, we kunnen niet zo dichtbij komen, maar toch weer gaaf om al dat moois te zien! Nadat we nog wat boodschappen hebben gedaan, rijden we door naar de camping, Top 10 Aaron Lodge. We doen nog een wasje en zoals jullie op de foto kunnen zien, kregen we buiten niet alles droog, dus maar een alternatieve oplossing, een geïmproviseerde waslijn dwars door de camper heen... Als we maar niet schrikken als we vannacht wakker worden😂

Morgen rijden we door naar Lake Pukaki en zullen we weer even afgesloten zijn van de buitenwereld... Nou ja, we hebben in elk geval geen Wi-Fi haha. Tot snel!

1. Marianne van Laarhoven:
    5 februari 2020
    wauw wat een leuke verhalen, maar wel vervelend van die nattigheid. fijn dat jullie de andere kant op gaan maar toch. geniet er nog ff van. hier is alles oké!! Maar we beginnen jullie wel te missen!!!
  2. Jolanda, Francien en Francis:
    Hoezo nu pas?!?!?!?!
    Dan kunnen we best nog even bijboeken en langer weg blijven 😂
  3. Pap:
    5 februari 2020
    Gelukkig is de regen met het nodige ongemak en de storingen met de campers voorbij en kunnen jullie weer volop genieten van deze prachtige reis, die je toch wel de reis van je leven mag noemen, zoveel mooie dingen jullie al gezien en beleefd hebben.
  4. Anita:
    5 februari 2020
    Goed alternatief om was te drogen hihi. Leuke foto's van de pignuins. Enjoy dames