Daaag Noordereiland, hallo Zuidereiland!!

18 januari 2020 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we doorgereden naar Wellington, dit was een flinke afstand van zo'n 340 km. Onderweg een paar kleine stops gemaakt om wat te eten en drinken, maar verder alleen maar gereden. De gratis camping vlakbij de ferrie was helaas helemaal vol, dus over naar optie 2, de Top 10 camping in Wellington! Inmiddels zaten we wel in de spits, dus over dat laatste kleine stukje hebben we toch best lang gedaan. Maar goed we hadden een camping en meteen na aankomst maar aan het koken gegaan; lekker gebakken aardappeltjes, vlees en gemengde sla, heerlijk gegeten! 's Avonds in de camper een filmpje gekeken, lang leve de Netflix downloads!😁 Ik (Francis) heb bij de apotheek een Betadine drankje gekregen ivm mijn keelpijn die steeds terugkomt, 3x per dag gorgelen was het advies, nou dat valt niet mee met die andere 2 in de buurt! Vraag me af of het komt door mijn manier van gorgelen of het vieze gezicht wat ik erbij trek😂 Mijn keelamandelen schroeien in elk geval hartstikke weg volgens mij! Beetje op tijd ons bedje in want om 6u zal de wekker weer gaan...

We hebben de ferrie van 9u geboekt en moeten dus uiterlijk om 8u inchecken, dus op tijd aanrijden. We zijn er al om 7.20u, moeten lang wachten voordat we de ferrie op kunnen. Ongelooflijk hoeveel auto's, campers en ook vrachtwagens er in zo'n ferrie kunnen! Eindelijk mogen wij ook, camper geparkeerd en wij komen uiteindelijk op dek 7 uit waar nog enkele stoelen vrij zijn. Het gaat tot dek 10! De overtocht duurt 3,5u en verloopt lekker vlot, we eten en drinken wat en maken foto's van het mooie uitzicht op het Zuidereiland. We hebben geluk, want wij mogen als 1 van de eerste met onze camper van de ferrie af! Binnen 10 minuten rijden we het Zuidereiland op en zijn we onderweg naar Motueka waar we voor 3 dagen een camping hebben geboekt, vlakbij het Abel Tasmanpark. We moeten nog zo'n 150 km rijden, maar binnen 10 minuten zijn we al 2x gestopt om van het uitzicht te genieten, wat is het hier mooi!! Even later besluiten we aan een baai te gaan lunchen, lekker onze eigengemaakte boterhammetjes opeten, in het zonnetje, met uitzicht op zee... Meer hebben we toch niet nodig!!

Eind van de middag komen we in Motueka aan, halen wat boodschappen zodat de bbq aan kan en rijden naar de camping, die maar een paar honderd meter van de supermarkt af ligt. Het is een kleine, soort van dorpscamping, beheerd door de familie Wratten (we nemen voor het gemak maar aan dat ze ze niet hebben en dat je het anders uitspreekt als dat wij dat doen😂). Erg aardige en behulpzame mensen zijn het, zoals tot nu toe overal het geval is geweest. We krijgen flink wat info over wat er allemaal te zien en te doen is in de omgeving... Wordt vervolgd!!