Christchurch en Okains Bay

10 februari 2020 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Zaterdag zijn we van Lake Tekapo doorgereden naar Christchurch voor 1 nachtje, Top 10 camping Christchurch. We doen iets wat we de hele vakantie nog niet gedaan hebben... We gaan naar Mcdonalds!! We kregen de tip van de meiden uit Veldhoven dat je hier voor 25 dollar (15 euro) een combodeal kan bestellen, je hebt dan 2x small menu en 2x medium menu! Die meiden aten dat met z'n 2en op, wij doen dat met z'n 3en haha! Best lekker voor een keer!😉

Zondag gaan we al op tijd Christchurch in. We parkeren de camper bij de Botanische tuinen en lopen door de tuinen richting het centrum. Hier stappen we op de "Hop on, hop off" tram; een oude tram die rond rijd door 't centrum van Christchurch en waar je uitleg in krijgt over de geschiedenis van de stad, uitleg over gebouwen, enz. Er is nog veel schade te zien als gevolg van de grote aardbeving in 2011... Het centrum is nu maar 1/3 van wat het was voor de aardbeving, qua winkels e.d. Veel gebouwen zijn gestut en worden nog steeds opgeknapt, waaronder ook de kathedraal. Het herstel duurt jaren! Zonde van zo'n mooie gebouwen! We lunchen in New Regent street, een smal kleurrijk straatje en pakken daarna nog de tram zodat we de hele route gehad hebben. Via de Botanische tuinen lopen we weer terug naar de camper en hervatten onze reis. Op naar Okains Bay! Dit is maar een 95 km rijden, maar deze weg gaat eerst de bergen in omhoog, om vervolgens aan de andere kant via smalle bergweggetjes weer naar beneden te gaan. En wat een mooi uitzicht hebben we weer, zowel onderweg als wanneer we op onze camping "Okains Bay campingground" aankomen. Bij de receptie krijgen we te horen, zoek maar een plekje uit en als je iets gevonden hebt, dan zet daar je bordje maar neer met je nummer, dan is dat jullie plekje! Dus zo gezegt, zo gedaan en we zoeken een mooi plekje uit. Om ons heen alleen maar bergen en groen, we horen het ruisen van de zee, een paar schapen blaten en de vogeltjes fluiten, verder helemaal niks. Heerlijk, wat een rust! Ook was het weer bikiniweer👙🌞! 's Avonds weer een gezonde pasta gekookt na ons Mac avontuur en we genieten nog even van het avondzonnetje... Helaas is het hier zo dat als de zon onder is, de beestjes lijken te vermenigvuldigen. Dus dan zijn we meestal zo binnen in de camper!

Vandaag (maandag) al met een zonnetje kunnen ontbijten, dus dat is een goed begin van de dag! Rond 10u rijden we naar Akaroa, ons verblijf voor de komende 3 nachten. Het is maar zo'n 20 km rijden, maar ook nu weer alleen over smalle bergweggetjes, dus ja dan gaat het niet zo snel. Dat hoeft ook niet, want het uitzicht is te mooi! In Akaroa zoeken we de medische post op want sinds een paar dagen heeft ons mam weer iets meer pijn in haar nek. Lang niet zo erg gelukkig als 2 wk geleden, maar toch maar even voor de zekerheid advies vragen. De verpleegkundige maakt een afspraak voor 's middags bij de arts. De arts luistert naar ons verhaal en bekijkt ons mam dr medicatielijst. 1 pilletje wat ze alleen de 1e dagen had, had ze veel langer door moeten slikken, dus die schrijft hij opnieuw voor! Genoeg voor de rest van de vakantie en dan als we weer in Nederland zijn, maar even naar de eigen huisarts. Gelukkig kan ze verder wel alles mee doen!

Voor morgen hebben we iets heel gaafs op het programma staan.... Nieuwsgierig?? Morgen meer vanuit Nieuw Zeeland!!

1. Hélène:
    11 februari 2020
    Super mooi allemaal!! Het gaafste??.....walvissen en dolfijnen spotten bij Kaikoura vandaag???😉