Cape Reinga en Paihia

9 januari 2020 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we door gereden naar Cape Reinga... Dit is het meest noordelijke puntje van het Noorder eiland van NZ. Het was maar zo'n 60 km rijden vanaf onze laatste camping, dus dat viel mee. Op tijd vertrokken want we wilden eerst naar Cape Reinga zelf om de vuurtoren te bewonderen en daarna naar de camping. Er waren maar 2 campings en beide waren niet vooraf te boeken, dus afwachten of er plek was. Zo leuk, we rijden door de bergen via een kronkelweg omhoog en krijgen al mooie uitzichten te zien. Maar continu vraag je je af, wat is er na de volgende bocht te zien?? En dan opeens zien we een prachtig, mooi, gaaf uitzicht op zee! Wauw! We parkeren de camper en lopen het wandelpad af richting de vuurtoren; hier komen de Tasmanzee en de Grote Oceaan samen. We vallen van de ene "Ohh" in de andere "Ahh", zo mooi is het allemaal! Natuurlijk maken we flink wat foto's!!

Hierna rijden we een kilometer of 3 terug naar beneden, waar onze voorkeurs camping is en yes er is nog meer als genoeg plek! Het is 1 grote open vlakte met uitzicht op het strand en de zee en we mogen zelf een plekje uitzoeken. Natuurlijk staan wij zoveel mogelijk voorop😉,  de 1e rij waar campers mogen staan, daar staan wij, met alleen enkele kleine tentjes tussen ons en het strand in. We maken een strandwandeling, het is nog redelijk bewolkt en frisjes, dus alleen met de voetjes in de zee geweest haha... Hierna besluiten we dat we er een lekker relaxed dagje van maken, we lunchen bij de camper en genieten vervolgens van het zonnetje dat zich heerlijk laat zien de rest van de middag! 's Avonds gaan we weer gezond aan het kokkerellen en na het eten kijken we een filmpje op de tablet in de camper, gezellig met zn 3tjes op een rijtje op ons mam dr bed! We hebben het leuk!

Vandaag zijn we doorgereden naar Paihia, waar we voor 3 dagen een camping geboekt hebben. Het dorpje zelf ziet er kei leuk en gezellig uit en de camping is super! We draaien een wasje, ja ja hard gewerkt vandaag! En we gaan lekker bbqen... En weer hebben we vanuit de camper een geweldig uitzicht over het water! Voor morgen staat er een excursie op het programma; een boottocht over de Bay of Islands, om dolfijnen en misschien ook walvissen te spotten. Wij hebben er zin in en we houden jullie op de hoogte van onze ervaringen, want de komende dagen hebben we genoeg Wi-Fi om in contact te blijven met het thuisfront!

Tot snel!!

1. Dana:
    9 januari 2020
    Joh, dat klinkt allemaal super!
    Ik ben benieuwd naar de prachtige kiekjes die jullie geschoten hebben! 😀
  2. Anita:
    Leuk verhaal weer!!
  3. Germa:
    9 januari 2020
    Wat zijn jullie enthousiast!! Heerlijk om te lezen en vooral fijn dat het er zo mooi is! Enjoy!!
  4. Hans van den Eijnde:
    9 januari 2020
    Mooie foto's, ziet er prachtig uit .
  5. Jan Snijders:
    9 januari 2020
    Wat een ervaringen doen jullie op!!!!
  6. Linds:
    9 januari 2020
    Toch maar goed die selfiestick...😜
  7. Marianne:
    9 januari 2020
    Wat is het daar mooi... geniet er volop van, en maak maar veel foto's. Kunnen we straks ook een beetje meegenieten
  8. Groetjes,Toos.v.Kessel:
    9 januari 2020
    prachtige foto,s zeg ,dit zal de reis van je leven worden .....