Het begin

4 januari 2020 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Eindelijk was het dan zover, donderdag 2 januari startte de reis in Amsterdam, na de dag ervoor van familie en vrienden afscheid genomen te hebben werden we weg gebracht door ons pap en Thijs.
Het inchecken verliep vlot, en na een voorspoedige reis met wel 10u lang erg hard huilende kids ( die wij toen ondanks ons vak toch echt wel vort beu waren)  kwamen we de volgende ochtend in Singapore aan waar het om 6u al heet en benauwd was, onze hotelkamer was eigenlijk nog niet beschikbaar maar toen ze zagen hoe moe we waren was het zo geregeld! Na een powernap maar even een stuk gaan lopen, hoezo nog duf en slecht voorbereid, geen rugzak-water-of kleingeld bij!!!! Na een lange wandeling kwamen we uiteindelijk bij het strand uit daar wilden we met creditcard betalen maar helaas dat kon niet, die man kreeg medelijden met ons en gaf zo een fles water gratis aan ons mee. Vervolgens dachten we een grote fles cola te kopen in een winkeltje vlakbij het hotel, maar die accepteerde geen MasterCard, zegt de man achter ons in de rij “no worries” ik betaal wel voor jullie!! Dus eerste indruk van de inwoners van Singapore was gastvrij en attent!
Terug bij het hotel ons buiten zwembad op het dakterras maar lekker uitgeprobeerd, weer een powernap en later maar naar een goede Italiaan gaan eten om vervolgens weer te gaan slapen ( we doen die eerste dag weinig anders dan slapen hahaha), want om 4.30 gaat de wekker weer voor de vlucht naar Auckland. Gelukkig was de taxi er op tijd want aangekomen op het vliegveld bleek dat er iets niet goed gegaan was met het visum wat we zelf vooraf geregeld hadden, Francis kreeg geen boardingpass zonder een geldig visum!! HELPPPP stresssss en wat nu?? Snel marieke gebeld voor advies en online een nieuw visum aangevraagd maar ja dat kan 10 min tot 72u duren voor dat goedgekeurd is!! Na heel veel heen en weer appen en bellen met marieke en de man aan de incheckbalie kwam om goed half 8 het verlossende woord ze mag mee!!! Er was nog steeds geen goedkeuring op de app te zien maar die man van de balie had gebeld naar de Nieuw-Zeelandse autoriteiten en uitgelegd dat Francis anders de vlucht zou gaan missen en toen werd er telefonisch toestemming gegeven! Blij, opgelucht, hoppa vlug die douane door, nou vlug? Toen kon Francien alleen door de immigratie want haar duimafdruk werkte niet, hendig als je geen Engels spreekt en wij niet mee mogen lopen!! Uiteindelijk maar met gebaren en wij gewoon hard alles roepen gelukt, naar de gate en dat vliegtuig in. Daar konden we wel weer wat lachen maar daarvoor alle scenario's wel bedacht!! De vlucht verliep heel goed, tijd vloog voorbij, en Auckland waar we dachten oei oei als die douane maar goed gaat stonden we al buiten op de taxi te wachten voordat we het goed en wel in de gaten hadden! Hotel lekker dichtbij, nu heerlijk SLAPEN hahaha en dan morgenvroeg start de dag na ons ontbijt door de camper te gaan halen en het echte avontuur te laten gaan starten....

1. Antje van Deursen:
    Spannend Jolanda!!!
  2. Marianne:
    4 januari 2020
    Who dat was pintjes zweten bij de douane! Zonder Francis is een raar idee! Klinkt nu grappig maar was het zeker niet denk ik! Succes en vanaf nu af aan genieten daar!!
  3. Dana:
    4 januari 2020
    Wauw wat een start van jullie reis, dan moet het echte rond trekkers avontuur nog beginnen!!! We zijn benieuwd of dit een voorbode is voor de rest, of dat je nu alle hectiek gehad hebt, en heerlijk kunt gaan genieten. Geniet ervan dames!!
  4. Jan Snijders:
    4 januari 2020
    Behoorlijk wat trubbels maar gelukkig alles goed verlopen . Fijne vakantie en pas goed op jullie zelf.
  5. Miriam:
    4 januari 2020
    Nou jullie schrijven t mooi op zodat we hier kunnen lachen maar kan me vorstellen dat jullie daar anders over dachten. Hopelijk nu geen stress meer en alleen maar genieten. Vol verwachting op jullie nieuwe avontuur zitten wij hier in ons kouwe kikkerland op de Bank.
  6. Lisette:
    4 januari 2020
    Wat een gezellig begin van de vakantie😂 maar goed dat je af en toe wat van die powernaps kunt doen, dan kun je er zelf hopelijk ook om lachen.
    Veel plezier en geniet van het vervolg van jullie reis!
  7. Germa:
    4 januari 2020
    Jeetje wat n begin!!! Goed dat je Marieke in kon schakelen!
    MAAR jullie zijn er! Veel succes met de camper en er op uit!! Veel plezier
  8. Hélène:
    4 januari 2020
    Een goed begin is het halve werk wordt gezegd. Dat de rest van de vakantie maar zonder strubbelingen mag verlopen! Geniet van de prachtige natuur, vriendelijke mensen en de rijke Maori cultuur. Hoop dat jullie net zo veel kunnen genieten als wij toen! Probeer vooral eens een Hokey Pokey ijsje ;-)
  9. Linds:
    4 januari 2020
    Wat een arme sloebers zijn jullie toch... Gelukkig maar dat ze medelijden met jullie hadden..😜😂