Bay of Islands

11 januari 2020 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gisteren een mega geweldige dag op de boot gehad! Om 8.30 uur werden we opgehaald op de camping en naar de haven van Paihia gebracht, waar we om 9.15 uur aan boord konden. 2 Nederlandse meiden van onze camping gaan ook mee op de boot, ze blijken uit Veldhoven te komen en Brabanders onder elkaar, altijd gezellig!!

We hebben een mooi plekje op de boot, waar we een goed uitzicht hebben... Tijdens het varen wordt er door de kapitein uitleg gegeven over de Bay of Islands waar we door varen. We varen langs de verschillende eilanden en al snel worden er dolfijnen gespot. Yes!! Ze zijn nog op een redelijke afstand, maar we kunnen ze al best goed zien, prachtige dieren, zeker zo in het wild!  We varen naar het "Hole in the rock". Een grote rots, waar in de loop der tijd een groot gat in is ontstaan en hier varen we doorheen. Als we er aan de andere kant weer uitkomen en een stukje doorvaren, vraagt de kapitein of we de rots ergens op vinden lijken... En warempel, het is gewoon een olifant! Cool! We varen een stukje eromheen en weer de vraag of we iets zien... Een vrouwengezicht, helemaal bovenin! Heel bijzonder dat wat een gewone rots lijkt, vanuit verschillende hoeken een totaal ander beeld geeft! Voor de lunch stoppen we op een klein eilandje, we gaan lekker picknicken en genieten van het zonnetje... Het was zo'n 22 graden, maar zonder wind voelt het al snel enkele graden warmer, heerlijk!! Als we bedenken hoe koud en nat het in Nederland is, genieten we nog meer van dit heerlijke weertje! Sorry lieve volgers daar in Nederland😉 Na de lunch gaan we weer aan boord en vrij snel daarna worden er weer dolfijnen gespot. Een grotere groep deze keer en ze zwemmen rondom onze boot, dus super dichtbij, wauw!! Ze zwemmen rondjes, komen op hun rug voorbij en maken mooie sprongen! En ze blijven maar bij onze boot! Onze kapitein geeft aan langzaam weg te willen varen, zodat de dolfijnen ook naar andere boten toe gaan, maar ze blijven ons achterna komen... Jullie snappen wel dat wij dat helemaal niet erg vonden, we genieten enorm van dit moment, zo gaaf is dit!!! Nog nooit hebben we zoveel dolfijnen zolang kunnen bekijken, wat een gave dag!!

Verder is er nog de mogelijkheid tot "boom-netting"... Er werd een groot net aan de zijkant van de boot in het water gehangen, je kon hierin springen en dan werd je met een groep door het water getrokken... Jolanda gaat dit doen, samen met die 2 meiden... Ik maak wel foto's! Het water is nog geen 19 graden! 😂 Na dit spektakel varen we terug richting Paihia, waar we rond 16.15 uur aankomen in de haven. We worden weer opgehaald, busje komt zo😉 en weer netjes terug gebracht naar de camping.

Na al dat koken van de afgelopen week, zijn we 's avonds een keer uit eten geweest, bij "Jimmy Jacks rib shack".

Inmiddels is het hier alweer zaterdagavond! We zijn vanmorgen naar de "Haruru Falls" geweest, een waterval hier vlakbij, dus die moeten we wel gezien hebben natuurlijk! Verder nog even het kleine, maar gezellige centrum in geweest om te shoppen en een relaxte dag op de camping gehad, in het zonnetje natuurlijk😎🌞. Morgen gaan we dit mooie plekje verlaten en rijden we door naar Longbay/Auckland. Dit zal even een tussenstop zijn (zonder wifi), om vervolgens onze reis te vervolgen richting Rotorua!

1. Carola:
    11 januari 2020
    Wauw blijft elke keer mijn reaktie
    Kei mooi
  4. Anita:
    Prachtig!!
  5. Pap:
    11 januari 2020
    Ziet er allemaal prachtig uit en vindt het fijn dat jullie daar zo kunnen genieten van je welverdiende en mooie vakantie. Thuis genieten we met jullie mee door de mooie reisverhalen en foto's.
  6. Lisette:
    11 januari 2020
    Schitterend! Wat is het daar prachtig en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan!
    Bedankt voor het kunnen meegenieten,
  7. Glitter Monique:
    Geweldig!
  8. E.de vries:
    11 januari 2020
    Tot nog toe geweldige. Dagen en jullie hebben er nog zoveel te gaan
  9. Jan Snijders:
    11 januari 2020
    Wat zullen jullie genieten. Prachtige foto's.
  10. Antje van Deursen:
    12 januari 2020
    Wauw prachtig hoor geniet ervan!!!
  11. E.de vries:
    13 januari 2020
    Is toch wel geweldig nieuw zeeland prachtig die dolfijnen zijn er ook kiwi,s die daar rond lopen die kleine vogeltjes zwemmen daar ook orka,s rond? Veel plezier en geniet er van