Abel Tasmanpark en omgeving

20 januari 2020 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Gisteren de dag begonnen met het boeken van de trips voor vandaag, even regelen en we konden weer door. Oh nee, voordat we op pad konden eerst maar weer eens naar de apotheek! Werd ik (Francis) in Australië gestoken door de Marchfly, hier op het Zuidereiland is het de Sandfly... Hartstikke allergisch helaas, dus maar aan de antihystamine en een zalfje tegen de jeuk!

Maar dan kunnen we eindelijk op pad! We rijden via een mooie route met allemaal bergweggetjes, met hele scherpe bochten (niet echt favoriet bij ons mam!), naar "Pupu Springs". Dit zijn hele heldere waterbronnen, niet normaal hoe diep je in het water kan kijken, zó helder! Helaas mag je er niet in zwemmen, maar kijken is ook al leuk... Er loopt een wandelroute door het bos, langs de bronnen, die op zichzelf ook al de moeite waard is. We besluiten om na de wandeling lekker te gaan lunchen aan 1 van de picknicktafels, dus de boterhammetjes worden gesmeerd en de yoghurt met muesli klaargemaakt, wat doen wij dat toch goed samen! Na de lunch rijden we door naar "Golden Bay". Hier vinden we heel veel mooie baaien en kiezen er eentje uit om even lekker aan t strand te vertoeven. Na dit relaxmomentje rijden we weer terug richting Motueka, via dezelfde mooie route. Op de camping aangekomen is het alweer tijd om te koken en genieten we nog van het heerlijke avondzonnetje... Als het zonnetje eenmaal onder gaat, is het meteen een stukje frisser en op dat moment verhuizen we meestal naar de camper. De camper waar we overigens nog steeds heel erg blij mee zijn... Als we onze camper vergelijken met hoe anderen hier soms rondreizen, doen wij wel een beetje aan "glamping", maar ach dat moet kunnen toch!

Vandaag zijn we naar Kaiteriteri gereden, waar Jolanda vanmorgen een kajaktocht geboekt had. In die tijd dat Jolanda heel actief bezig was met kajakken, waren ons mam en ik ook heel actief bezig op het strand... Is hard werken hoor dat bruin worden!😁😎 Toen Jolanda terug was, even lekker geluncht op het strand en vervolgens moesten we ons alweer gaan melden, want we hadden een boottocht langs het Abel Tasmanpark geboekt. Wie is Abel Tasman hoor ik jullie nu denken... Nou Abel Tasman was een Nederlandse ontdekkingsreiziger die tussen 1642 en 1644 o.a. Nieuw-Zeeland en Tasmanië ontdekte. Zo dat stukje geschiedenis hebben jullie toch maar weer mooi meegepakt😉 We varen langs de mooie kustlijn, terwijl we boven op de boot zitten... Waren we voordat we aan boord gingen nog mensen voor de gek aan t houden, die van de boot afkwamen met een lange broek en trui of vest, als de boot vaart maakt beginnen we te snappen waarom ze dat aan hadden... Kouddddd dat we het hebben!! Het waait flink en tijdens het varen voelen we niks meer van dat heerlijke zonnetje dat schijnt... Het enige wat we voelen is kippenvel!! Dus bij deze de belofte dat we niemand meer uit zullen lachen... Benieuwd hoe lang we ons hier aan kunnen houden haha. Tijdens zowel het kajakken als de boottocht komen we o.a. langs de "Split apple rock", een grote steen die in de loop der jaren door midden is gespleten. Ook komen we nog langs een zeehondenkolonie, helaas zien we er maar 2 zeehonden liggen en gaat de boot er best snel voorbij, dus dat was een kleine tegenvaller. Als we in Kaiteriteri van de boot komen, komen we voor de 4e keer die mensen uit Zwolle tegen. Zo'n groot land en zoveel toeristen en toch treffen we elkaar weer! Dus weer even gezellig bijbuurten!

Na terugkomst op de camping hebben we een lekker relaxt avondje met koken, eten en uitbuiken in het zonnetje! Ja mensen zoals jullie kunnen lezen hebben wij het behoorlijk zwaar haha... Gelukkig hebben we nog even te gaan! Morgen rijden we door naar Westport, waarschijnlijk geen Wi-Fi, dus tot over een paar dagen!

1. Linds:
    Jaloersssssssssss
  2. Jan Snijders:
    20 januari 2020
    Francien, kun je die twee nog bijhouden?
  3. Jolanda, Francien en Francis:
    20 januari 2020
    Francien zegt ja hoor dat gaat nog goed tot hede toe!
  4. Germa:
    20 januari 2020
    Wat is het daar prachtig, en jullie maken ook top keuzes!!!!