The Outback!

18 maart 2017 - Alice Springs, Australië

Vandaag werden we al om 6.45 uur opgehaald bij ons appartement voor onze excursie, de Palm Valley 4wd. We zijn maar met een klein groepje; 7 personen incl onze chauffeur/ gids John. We rijden in een 4wd truck, waarin achterin zitplaatsen zijn gemaakt. Allereerst rijden we naar een art gallery van Kathleen Buzzacot, waar we erg mooie Aboriginalkunst zien en uitleg krijgen. Daarna rijden we door naar Hermannsburg, een Aboriginalgemeente, waar we thee en scones krijgen en kunnen bekijken hoe het er vroeger bij de Aboriginals uitzag. Daarna begint onze tocht pas echt, als we bij Hermannsburg wegrijden... Daag verharde weg, hallo zand, stenen en water! Een tocht van 21 km waar we 4 uur over doen! We worden flink door elkaar geschud, maar wat een geweldig uitzicht hebben we! Echt prachtig! Voor de lunch maken we nog een wandeltocht van ongeveer een uur naar een mooi uitkijkpunt. Een pittige tocht in de brandende zon bij 38 gr. Maar dit hebben we er graag voor over!
Dan is het tijd voor de lunch die John voor ons heeft meegebracht; heerlijke pastasalade, gewone salade, een broodje, vleeswaren, drinken, aan alles is gedacht en we hebben een heerlijke picknick in de Outback van Australië.
Na de lunch gaan we richting Kallaranga lookout point en klimmen/lopen we naar boven. Wederom beetje afzien, maar als je dan boven komt vergeet je alles! Wauw, wat een uitzicht!!
Vervolgens rijden we terug naar Hermannsburg voor een korte pauze, onderweg komen we met de truck nog vast te zitten in het losse zand, maar John krijgt ons er gelukkig uit! Tegen 18u zijn we terug in ons appartement en moe maar voldaan na een geweldige dag!
Morgen rustdag!

1. Marieke:
    18 maart 2017
    Gaaf dames!!! ben echt stikjaloers
  2. Hans van den Eijnde:
    18 maart 2017
    Wordt met de dag jaloerser Haha
  3. Toon:
    18 maart 2017
    Prachtig ik zou me daar ook wel thuisvoelen in die mooie natuur. En wat je daar ook tegenkomt aan oude machines (er moeten nog wel goede banden op.) . Geniet van jullie wel verdiende vakantiereis.
  4. Germa:
    19 maart 2017
    Wat n ervaring!!!!! Geweldig!!!
  5. Sabine:
    19 maart 2017
    Oohhhh lijkt me indrukwekkend
    Wij zijn jaloers
  6. Anita:
    20 maart 2017
    Kan niet wachten om alle verhalen live te horen en de foto's te bekijken!!
  7. Mariëlle:
    20 maart 2017
    Jullie vermaken je prima aan de verhalen te lezen!! Mooi hoor, geniet ervan!! xx