Cairns!

22 maart 2017 - Cairns, Australië

Afgelopen dinsdag zijn we vanuit Alice Springs door gevlogen naar Cairns. Voorlopig onze laatste vlucht, want bij aankomst in Cairns stond onze huurauto klaar, waar we tot onze laatste dag in Australië gebruik van gaan maken. Het is maar een klein kwartiertje rijden naar ons appartement, even snel inchecken en dan nog wat boodschappen doen alvast voor het ontbijt.
We willen graag naar Kuranda en de receptioniste boekt ons woensdagmorgen om 7u nog snel bij en om 8.50u zullen we al worden opgehaald. Top geregeld!
Als Jolanda en ik (Francis) dit bij de receptie geregeld hebben, willen we zo snel terug naar ons appartement waar Francien het ontbijt klaar zou hebben, dat we niet helemaal goed opletten... We vinden het toch wel erg raar dat we de deur van ons appartement niet open krijgen en dat Francien niet reageerd op ons geroep en gebonk op de deur... Vervolgens zien we tegelijkertijd dat we bij kamer 222 op de 2e verdieping staan, ipv onze kamer (440) op de 4e verdieping!! We weten niet hoe snel we weer terug de lift in moeten Pfff en dat om 7u 's morgens haha...
Met de bus worden we bij de skyrail afgezet en hiermee gaan we naar Kuranda; over het regenwoud heen, dus hoog in de lucht! Ondanks Francien haar hoogtevrees, gaat ze toch mee. Kei knap! Halverwege maken we nog 2 kleine wandelingen via een boardwalk met verschillende uitkijkpunten op de watervallen. Erg gaaf! Als we in Kuranda aan zijn gekomen lopen we op ons gemakje door het centrum, drinken wat op een terrasje en kijken wat winkeltjes... Na de lunch vertrekken we met de bus naar een klein wildlifepark waar we een rondleiding krijgen... We zien krokodillen, dingo's, Tasmanian devils, coosawarries en kangoeroes. De kangoeroes zijn hartstikke tam en die kunnen we met gemak aaien. Ook de dingo's mochten door het hek heen geaaid worden en natuurlijk hebben we dit ook gedaan! Vervolgens de "Army duck" tour. In hetzelfde voertuig eerst over land en vervolgens over water door het regenwoud heen.
Als we terug komen gaan Francien en Francis nog even op de foto met een koala die we zelf vast mochten houden! Supergaaf! Wat een belevenissen weer vandaag! Om 15.30u is het tijd om met de trein terug naar beneden te gaan, een tocht van 1.5 uur. Onderweg hebben we weer mooi uitzicht over het regenwoud en de watervallen. Om 17.00u staat de bus ons bij het station op te wachten om ons terug te brengen naar ons appartement. Wederom weer een topdag gehad! We genieten volop in dit prachtige land en zijn benieuwd wat voor moois we allemaal nog gaan zien. Morgen verlaten we Cairns en rijden we richting Port Douglas.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sabine:
    22 maart 2017
    Ooohhhh dat is een grote krokodil !
    Hele mooie foto's weer. En die arme mensen van kamer 222 wat een verhaal hahaha