Ayers Rock en de Olga's (Uluru en Kata Tjuta)

21 maart 2017 - Alice Springs, Australië

Nadat we zondag een heerlijke relax dag hadden gehad aan het zwembad bij ons appartement om even bij te komen, hadden we gisteren een lange, indrukwekkende dag, om 6.15u werden we bij ons appartement opgehaald voor de excursie. In totaal ongeveer 4 uurtjes rijden voordat we een beetje bij Uluru en het Kata Tjuta national park in de buurt waren! Halverwege wel gestopt voor een heerlijk ontbijtbuffetje in Erldunda. Ook een prachtige zonsopkomst gezien onderweg, waarvan we alleen maar kunnen zeggen" Wauw! Na een tijdje zien we Uluru al liggen, van een afstand en nog heel klein en dan maakt het al indruk. We stoppen voor een kort fotomomentje en rijden dan weer door. In de bus horen we dat we de "Fuluru" gezien hebben. Dus niet de echte! Dit grapje halen ze uit met alle toeristen. Eerst naar Kata Tjuta om daar een wandeling te doen, aangezien het fijner is om de wandelingen rondom Uluru later in de middag te doen als er ook wat schaduw is. Het is tenslotte weer een mooie 38 gr in "the red centre" van Australië. Bij Kata Tjuta beginnen we onze 1e wandeling van de dag, bij de 2e en 3e "Olga" en kunnen we een stukje hier tussendoor lopen. Dan zie je pas echt hoe inmens groot deze rotsen zijn! En dan te bedenken dat al deze rotsen waarschijnlijk onderdeel uitmaken van een ontzettend groot rotsenstelsel dat gedeeltelijk ook nog onder de grond verder gaat! We lopen een klein uurtje rond en nemen al het moois in ons op. Voor deze wandeling hebben we al een lunchpakket gekregen in de bus, dus we konden er wel weer even tegenaan. En we blijven drinken, drinken, drinken!
Vervolgens rijden we met de bus naar Uluru en nemen een kijkje in een klein museum waar vanalles uitgebeeld is over de Aboriginals, om vervolgens maar een klein stukje verder te rijden waar onze 2e wandeling van de dag begint. Wauw! Wederom geweldig om te zien. We lopen een stuk om Uluru heen, waar we ook sommige stukken in de schaduw kunnen lopen, heerlijk! Jerry, 1 van onze gidsen, geeft uitleg. Nadat de bus ons een stukje verderop weer op heeft gepikt, rijden we door naar het punt van onze 3e en laatste wandeling van de dag. We hebben steeds meer schaduw en dat doet ons goed. We blijven genieten van al het moois wat we zien en zeggen vaak Hoe indrukwekkend het is om hier tussen te staan!
Als we weer terug zijn van de wandeling rijdt de bus ons naar een verzamelplaats waar we gaan bbqen met uitzicht op Uluru en waar we kunnen genieten van een mooie zonsondergang. Uluru veranderd elke keer van kleur naarmate de zon verder ondergaat. Wat een mooi plekje om te bbqen en te genieten van het geweldige uitzicht en een glaasje "bubbels"!
Nadat alle spullen weer ingepakt in de bus liggen, vertrekken we weer richting Alice Springs. Het is inmiddels 19.15u, we slapen wat in de bus, hebben nog een korte toiletstop in Erldunda en arriveren iets na middernacht bij ons appartement.
Zoveel moois gezien in 1 dag; echt een super mooie, gave, indrukwekkende dag was het... Iets om nooit meer te vergeten!

Inmiddels is het hier dinsdagochtend 8.45u... We zijn net wakker en gaan zo lekker ontbijten op ons balkon, wat een luxe! Daarna is het koffers inpakken en laten we Alice Springs en "the red centre" achter ons. Eind van de middag vliegen we naar Cairns! Benieuwd wat voor moois ons daar weer staat te wachten! See ya mates!

1. Carola:
    wauw super mooi
    geniet van dit mooi land en van het weer
  2. Germa:
    21 maart 2017
    Idd prachtig! Dit gaan jullie nooit vergeten!!
    Geweldig Francis en Jolanda dat jullie daar samen zijn!!,
    (En dat Francien jullie in de gaten kan houden:)
  3. Anita:
    21 maart 2017
    Ben benieuwd hoeveel foto's jullie al gemaakt hebben. Pas goed op elkaar met die warmte!! En blijf genieten!!
  4. Sharon:
    21 maart 2017
    wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken zeg! Echt WAUW!!! Geniet ervan!
  5. Annemarie:
    22 maart 2017
    Mooi,dames,petje af voor jullie want jullie wandelen heel wat af,en de indrukken zullen ook wel energie vretenToppie Francien, petje af,O nee houd maar op met 38graden!!